• Flexxa79

IVF-bebisar sommaren 2012

Fick pos med CB i söndags och testlagrets igår men svagt, hade ÄP (IVF 3) för 2 veckor sen idag och testdag nästa måndag, var era första test svaga? Trodde jag skulle jubla när jag fick det men känner mig "osäker" eftersom det inte va så starkt, känner mig iof gravid, fler som har svårt att ta in att det är sant?

• Flexxa79

Vi har testdag på RD18 och jag är för nyfiken för att vänta så länge :) Ska testa igen på torsdag, då borde det vara starkare och sen testet från kliniken nästa måndag, sen får det va färdig testat, då borde jag tro på det... Sen är det bara att längta till vul.
    Vi fick 2 ägg tillbaka så man är ju nyfiken om det är en eller två hjärtan, eller inget :S

• Flexxa79

Ok nu tror jag på det, köpte ett digital test och fick beviset Gravid 2-3 veckor Testdag på måndag RD18 längtar tills jag får ringa och berätta det och får tid för vul!
    Känner hur mkt som helst i kroppen hade gärna velat att jag inte gjorde det, men kan inte kramar el ligga på mage pga ömma bröst, mår illa på morgonen, tycker allt luktar konstigt, gjorde en abort i v.7-8 för 12år sen (som jag har ångrat idag när vi fått göra IVF) men då var mitt ända symtom i efterhand att jag nog haft lite bättre luktsinne, det gör att jag inte blir förvånad om båda våra fina embryon har fäst... Bara att vänta och se!

• Flexxa79

VUL bokat 24/11 läääängtar!!!
    Nån som hunnit vara på VUL?
    Vad händer sen om allt ser bra ut? Vad händer om båda äggen fäst?

• Flexxa79

5ifamiljen, jag bokade faktiskt om till 21/11 för hon föreslog det först men så tänkte jag att det kanske är bättre om det går längre tid så man kan se tydligare att allt är bra, men så är man ju så nyfiken i det här jäkla väntandet så vi bokade om till måndagen iaf

• Flexxa79

5ifamiljen när hade du ÄP?
    Moadylan vilken härlig syn det måsta vara, vilken lycka för oss IVFare som får VUL så tidigt har två nära vänner som är i v.10 och v.15 som oxå tycker väntan är lång och läskig och inte förstår att det faktiskt växer nåt i magen... Hon som är i v.10 ska göra kub om 2 veckor den andra har riktiga UL 29/11 så inte så långt för dom nu heller!

• Flexxa79

Är det nån mer som fått tillbaka 2 ägg? Var de lika många celler på dem? Har du varit på VUL?
    Kan inte sluta fundera på om det är en eller två och så klart om det ser bra ut, ska på VUL nästa måndag... Vi fick tillbaka 2st 5 celliga topp embryon på dag 2.

• Flexxa79

Vad tider går långsamt... Längtar till måndag och VUL! Mår hur bra som helst är ju bara i v.6+3 så jag ska ju inte ropa hej än Ont i brösten som växt en del, kanske lite trött men ingen fara.
    Vi har tänkt gifta oss på Valborg då kommer jag va i v.30 om allt går som det ska, orkar man med det? Kommer va ett litet bröllop främst familj och nära vänner... Det gör det extra spännande att få veta om vi har ett eller två hjärtan i magen för v.30 m tvillingar är ju inte samma som men en. Vi har inte berätta om bröllopet för nån och tänkte skicka ut inbjudan runt v.12...

Hur går det för er? Långsamt?!

• Flexxa79

Ja urs, har du haft det tidigare?
    Men va härligt att du har ett litet hjärta där inne

• Flexxa79

Det embryo som fäst har slutat växa så bara att vänta på att det kommer ut... :( Man funderar på om det är en eller två och så blir det ingen...

Svar på tråden IVF-bebisar sommaren 2012