• jessica1979

IVF-bebisar sommaren 2012

Får man vara med här? Har precis plussat efter vårt första ivf som gjordes på Carlanderska i Gbg. Är förklarade oförklarligt sekundärt barnlösa när vi gjorde utredning. Har sedan tidigare en son som kom till på naturlig väg. Svårt att tro att det är sant det här, hoppas såååå att pyret vill stanna kvar. Stämmer det att man räknar ÄP som 2+0?

• jessica1979
    goji skrev 2011-11-07 22:34:03 följande:
    Hej,

vågar knappt kasta mig in i en sådan här tråd eftersom jag är skiträdd för missfall. Kanske ganska vanligt för oss som försökt få barn ett tag och inte kan bli gravida "på beställning". Är också oförklarligt barnlös, IVF på Akademiska och plussade 18 oktober. Har inte UL förrän 21 november och är som sagt var skitnojjig över att det inte ska finnas något där eller att ärtan ska ha stannat av i utvecklingen. TIll saken hör att jag inte har några graviditetsymtom att tala om...tror att det spär på min oro. Hade gärna välkomnat lite morgonillamående. Drömmer 

Vad har ni andra för symtom?

Är förresten i v. 7 nu.

I allafall så är jag enormt glad över att det finns en sådan här tråd, med så många som lyckats med hjälp av IVF, kul att följas åt! 
    Jag håller med dig till fullo. Har inte heller några symptom och är rädd för samma saker. Vi får försöka stötta varandra här i tråden. Kram på dig!
  • jessica1979

Imorgon v 5+6 ska jag på ett första VUL. Livrädd över att det inte ska stå rätt till. Sen har jag förstått det som när jag läst runt att det är på gränsen att man ska kunna se hjärtat slå och jag vet att jag kommer noja asmkt över om man inte kan se det nu

• jessica1979
    Izzies matte skrev 2011-12-09 12:58:24 följande:
    Allt såg bra ut på vul fast läkaren chockade oss o hittade två embryon... vi väntar alltså enäggstvillingar.. chock! Nytt vul om en vecka!
    Grattis Izzie!

Vill bara inge lite hopp till er som har bruna/blodblandade flytningar. Hade det från v 6-9, är i v 10 nu och nu har jag alltså inte haft nåt på några dagar. Jag har varit superorolig. Har en son sen innan och med honom hade jag inget sånt. Var iaf på vul förra veckan och allt såg bara bra ut, hjärtat slog så fint så
  • jessica1979
    Judda skrev 2011-12-10 12:32:36 följande:
    Grattis!! Gud vad roligt!

Baggs - Skriver till dig här också. Tror inte alls att det måste vara kört för din del, håller tummarna!
    jessica1979 skrev 2011-12-09 21:34:01 följande:
    Grattis Izzie!

Vill bara inge lite hopp till er som har bruna/blodblandade flytningar. Hade det från v 6-9, är i v 10 nu och nu har jag alltså inte haft nåt på några dagar. Jag har varit superorolig. Har en son sen innan och med honom hade jag inget sånt. Var iaf på vul förra veckan och allt såg bara bra ut, hjärtat slog så fint så
    Tack! Alltid skönt att höra att det kan gå bra trots dessa jobbiga komplikationer! Har du haft värk också? Grattis till lilla pickande hjärtat, måste vara helt fantastiskt att se?
    Jag hade en del mensvärk. Det var fantastiskt, och overkligt!
Svar på tråden IVF-bebisar sommaren 2012