Inlägg från: pingpong |Visa alla inlägg
  • pingpong

Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?

law ; Hur har det gått med era katt?

• pingpong

laW. Låter skönt att vara hos mormor/morfar en vecka , Oliver måste ha gillat det? Flört

Truls har haft några nätter som varit riktigt stökiga..han har fått sova i vår säng hela nätterna. Nu verkar det ha ordnat till sig (pepper peppar ta i trä) . Truls är också mer klängig, vill gärna se mig hela tiden.  Inga nya tänder på väg - har börjat att borsta tänderna , han ser det som en ny spännande lek. Vi får väl se hur länge det håller i sig.

Har Oliver börjat att "röra" på sig?

Truls han rullar och blir ibland väldigt frusterad för att han inte kommer på knepet med att krypa.    

• pingpong

laW: Usch jag vet vad du går igenom, jag trodde jag skulle var stark när vi avlivade vår katt får 1 år sedan..men vad jobbigt det var. När vi flyttade fick vi avliva vår andra katt som inte trivdes i vår nya hus. Då orkade jag inte vara med ,då vi gjorde det bara några veckor efter Truls kommit.
    Nu har vi endast vår bonnnatjej kvar som är utekatt , hon klarade flytten galant. Även om det finns fler "grannkatter# att bråka med här än vid vårt gamla hus. *ler*
    Kram på dig!

Nina78, Välkommen till vår lilla tråd. En månad... knapp som man minns hur det var....fast det bara var 8måndader sedan..*ler*

Tjejer, Skall vi satsa på en fika på Entre när laW känner sig iform, hade varit skoj?!

Trevlig lördagkväll.....

• pingpong

Välkommen hit Hugosmamma01.

Skall vi försöka oss på att bestämma en träff på entre?
    Jag föreslår tis eller onsdag i nästa vecka. Kankse runt elvasnåret kan passa ?  

• pingpong

Onsdag kan vi ej eftermiddag.
    Tis funkar efter 13.

• pingpong

Jag måste tyvärr *ler* skriva att jag håller med Hugosmamma01, förmiddagarna är lättare för aktiviteter.
    En annan fördel är att det är mindre "folk" ute och att vi lättare kan ockupera ett fikaställe med våra barnvagnar. 

• pingpong

Nepp, vi har endast Truls. Som för övrigt blev 9 månader igår...vad tiden går...*ler*

Verkar som Oliver ställer till det för sin mamma just nu, jag tror som du att det är säkert 8månaders fasen.
    Jag gav upp amningen på KK och Truls har endast fått ersättning , vilket vi slutade helt med för några veckor sedan. Nu är det endast välling,gröt och mat som står på menyn. 

Truls har bökat runt i 4 nätter men nu är han tillbaka i sina gamla vanlig sovrutiner. Dock tror jag att det möjligtvis kan vara 2 nya tänder på väg då han är/varit lite gnällig/klängig på dagarna.

Verkar som det endast blir du och jag Hugos mamma01 nästa vecka? Jag ses gärna , på tisdag? Passar elva dig? Då hinner du hämta syskon på dagis?  

• pingpong

Tandkräm vara eller icke vara. Maria visst pratade vi om det när vi sågs ? Jag frågade min tandläkare och han sa att om man bor i Malmö så har de lite flour i sitt vatten och då skall man använda tandkräm.

Vet ej vilket vatten ni har i Arlöv? Vi har i alla fall samma vatten som Malmö och kör nu med tandkräm. 

• pingpong

Hej Hugosmamma01!

Jag brukar ej vara inne på familjeliv på helgerna har därför ej sett ditt svar förrän just nu...
    Vet ej om det är för sent? Men jag ses gärna imorgon. Läser att du har bil, föreslår därför en flytt till Mobilia.
    Jag är inte speciellt förtjust i entre , om det är OK med dig? Vi kan ses vid ingången vid blomsteraffären.

Jag kollar in här senare idag och ser om du svarat.

• pingpong

Skoj, vi ses imorgon.
    Vi kör en röd emmaljunga vagn, och min jacka är röd. *ler*

Om ngn skulle inträffa....mitt mobilnr är:0708-845285

//Marie    

• pingpong

Tack själv Annelie, det var trevligt!
    Vi ses gärna igen.

/M

• pingpong

Gokväll!

Tillbaka efter några härlig dagar i Bremen. Ren lyx att kunna dra sig i sängen på morgonen.
    Någon som vill och kan ses mitt i alla julstress? *ler*

• pingpong

Hej!

Truls har sin andra förkylning i sitt liv just nu..... så det är lite smågrinigt. 
    Dessutom tror jag han saknat sina mamma då vi varit i bremen i helgen... han har varit väldigt mammig idag.
    Måste bero på att han saknat sin mamma*ler*

Förflytta sig..tja han är nog lite lat...han rullar mest runt och verkar ha långt till knepet som löser mysteriet att krypa.

Burlöv Center funkar bra. Truls brukar äta vid halv tio, tio så vi kan bli ngt sena om det är OK.   

• pingpong

Fredag nästa vecka skulle passa oss. Blir då den 16/12. Inte långt kvar till jul.....
    Gärna vid 11 om det är OK för eran del?

Annelie, följer ni med?   

• pingpong

Passar bra, vi ses på fredag.

• pingpong

Vaknade i morse...usch vilken förkylning etc jag åkt på..
    Trist men vi får ställa in morgondagen.

Nu skall vi försöka sova lite båda två...

• pingpong

Hej På er!

Någon vit jul lär det inte bli.... Men jag hoppas att ni ändå får en härlig och avkopplande jul!

Svar på tråden Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?