• zenoble

Amning förstör brösten?

Kunde bara amma ca 1 en vecka.. mina blev ändå "förstörda" hade d kupa innan grav. som blev JÄTTE hängig efter graviditeten. Opades i maj , är gravid nu igen så vi får ser hur det blir denna gången Flört

• zenoble
    supersemlan skrev 2011-10-05 12:07:27 följande:
    Mina bröst var ju inte perfekta innan jag skaffade barn heller, men jag tycker att skillnaden mellan före och efter är marginell. Jag gjorde iofs en bröstförminskning vid ungefär 20, så jag helammade aldrig, men brösten förändrades både under graviditet och amning. Det gjorde ändå ingen större skillnad efteråt. 

Jag skulle inte gå utan BH men det gjorde jag aldrig förut heller... Det har nog mycket med ålder att göra, det känns "naturligt" att kroppen förändras med åldern och jag tycker nog att brösten matchar resten av kroppen. En annan är ju nästan 40, så jag lägger mig inte under kniven igen.  
    kunde du amma efter förminskningen? Jag har tagit bort ganska mycket "lös" hud så jag är rädd att jag inte kan amma..
  • zenoble
    Bamboon skrev 2011-10-05 14:51:44 följande:
    Ok vilken klink gjorde du operationen på. Blev det bra resultat?
    Citadellkliniken av dr. cosmo. super nöjd :) har precis lagom med häng så de inte ser så "upptryckta" ut. Jag ångrar det inte en sekund! kan man och vill göra något tycker jag absolut man ska göra det, det gör sån skillnad för självkänslan. Ännu mer om man man var nöjd med sina bröst innan graviditeten.

Tycker absolut inte att folk försöker hitta en "anledning" till att opa dem för att man ammat, som många sagt så är det ju inte amningen utan grav. som påverkar och förändrar brösten så som de såg ut innan .

Glad
  • zenoble
    supersemlan skrev 2011-10-05 13:31:00 följande:
    Jag kunde amma men inte tillräckligt mycket för att helamma, gav tillägg från ca 1 månad med första och från dag 1 med andra.  
    okej det hoppas jag att jag också ska kunna lite grann i alla fall, implantaten ligger ju under brösmuskeln så det ska ju inte påverka mjölkgångarna. Glad
  • zenoble

Jag fick som sagt göra ett stort lyft också, så kalaset gick på 55 lax. Var sjukskriven i 3 veckor och jag har ganska fysiskt ansträngande jobb så det var nästan maxtid. Och sen blir det ju lite värre eftersom jag gjorde en stort lyft samtidigt. Men 1 månad efter fungerar man väl som vanligt skulle jag säga Glad Super nöjd med storlek och allt.

Så om du känner att detta skulle göra något för dig på "insidan" också så tycker jag absolut du ska göra det!

• zenoble
    Frankofilen skrev 2011-10-06 09:41:01 följande:
    Zenoble - jag ammar mitt tredje barn nu och är snart 38. Du är ung och vill kanske skaffa fler barn? Sa ingen läkare något om detta? Hur bröst med implantat kan påverkas av graviditet och amning?

Har en väninna med baaaaaaad experiences. Hon fick plocka ut sina, lyfta bysten och sätta in nya implantat. Det blev dyrt men nu är hon nöjd igen.

Jag är gravid nu. Jo pratade med honom om det innan men han sa att det inte behöver hända något med brösten, kanske behöver göra ett litet lyft i värsta fall. Och eftersom implantaten ligger bakom bröstmuskeln så påverkar det inte amning i de flesta fall men det KAN göra, så jag hoppas det fungerar. Funkade ju inte med första barnet ändå, men kanske med detta. Glad
  • zenoble

Ja det gjorde fruktansvärt ont första dagarna, men det var det värt! hoppas självklart att amningen funkar denna gång. Snittet blev under bröstet eftersom de ändå skulle göra ett ankarlyft så de var ju ändå tvungna att öppna där, om man bara gör förstoring lägger de däremot i armhålan. Ja det är ju bra om man bestämt att man inte vill ha fler barn innan. Jag kände mer att jag förlorar mycket om jag hade väntat med det.

Jag kan säga som så att min sambo tyckte inte heller jag behövde göra det, han tyckte om de som de var. Men det är trots allt jag som ska vara nöjd och inte han, och kan säga idag att han tycker om dem :) Ang. om de ser "plastiga" ut beror ju på helt hur man gör dem. De flesta som fått barn vill ju göra naturliga som de hade innan graviditet och tror inte nån som inte vetat hade sett att det var silisar. Men som sagt beror ju helt på vilken storlek och allt annat man väljer. Glad

• zenoble

Ja att föda barn var ju mycket mer intensivare i smärta ;) denna kan man ju i alla fall ta tabletter emot. Ja då får du ju ett naturligt resultat! Jag har ungefär 1 eller 2 storlekar större nu än innan. men det var vad jag ville ha också :)

Svar på tråden Amning förstör brösten?