Har du korta eller långa naglar?
Jag har korta nu när jag är hemma, känns fräschast så.
Du?
Jag har korta nu när jag är hemma, känns fräschast så.
Du?
Så korta som möjligt. Har för tillfället lite sköra naglar så de brakar om de är för långa. Däremot så skulle jag inte ha dem långa även om kvaliten var bra, tycker det e fult och ivägen. Annars så undrar jag varför så många skriver att de har "långa nog för att måla i fina färger"? Jag målar mina korta naglar hela tiden, varför skulle de inte kunna målas bara för att de är korta?
Nu för tiden korta. Har kommit fram till att mina långa, smala pianofingrar ser ut som klor om jag har för långa. Men ser till att alltid ha de såpass långa att jag kan göra lite fransk manikyr på dem i alla fall.
jag har korta. Har så dålig kvalitet på dem då de lätt skivar sig (nej det har inget med överdrivna vattenlekar att göra, de har alltid varit så och min pappa hade likadant) så de växer sig aldrig långa.
Korta, det är obehagligt att inte kunna känna saker med fingertopparna (jobbigt att inte kunna använda iphonen ju ) Sen känner jag mig ohygieniskt om jag har långa naglar, vidrigt med all skit som samlas. Det funkar inte heller med mitt jobb att ha långa naglar. Och det går utmärkt att måla korta naglar.
Inte jättelånga men längre än korta, sticker upp kanske 2mm om man kollar på handflatan.
Långa. Jag har starka snygga naglar som blir ännu läckrare med ett snyggt lack på. ...och nej, för mig är det är inte jobbigt att göra rent under naglarna, så jag håller mig ren.
Långa (ca 3-5 mm utanför fingertoppen), känner mig inte hel utan längre naglar..
korta, bekvämast och sötast. ser inget fint i att ha långa naglar. märkligaste trenden inom skönhet tror jag.
Just nu korta eftersom jag har praktik inom vården, men annars gillar jag att ha halvlånga naglar och nagellack (som jag heller inte får ha, känner mig naken nästan)
Korta. Funkar inte i mitt jobb med långa dessutom är mina naglar som plåt och jag gör illa mig själv när de är långa . De blir väldigt fina men dödliga ..de gick rakt genom linningen i ett par jeans en gång .
Jättekorta klipper minst var tredje dag annars biter jag sönder dem, också avskyr jag att ha långa naglar som är ivägen..
Jag har inte så långa som jag skulle vilja ha, det syns några millimeter nagel ifrån undersidan av fingrarna. Jag måste hålla naglarna hyfsat korta eftersom jag tränar kampsport (det uppskattas inte av mina träningskamrater när de blir så långa att det rivs...).
Korta för att jag "måste" av olika anledningar, men jag skulle gärna ha långa naglar.
Långa, har haft den sedan jag var liten (alltså verkligen liten), klipper aldrig naglarna! De går ändå av eftersom. Hela mina naglar är rätt långa och smala (alltså själva delen som sitter "fast" är lång och smal) och nageln som "sticker ut" brukar vara 0,5-1 cm beroende på om den gått av nyligen eller inte. I och med att jag alltid haft långa naglar har huden på mina fingertoppar blivit tunn och känslig (den kommer ju aldrig i kontakt med något eftersom nageln skyddar) så när en nagel går av gör jag lätt illa fingertopparna.