• Marelb

Om man vill donera ägg, vad krävs?

Vet faktiskt inte hur hårda de är. Det är nog bäst att du ringer och frågar. Jag fick tex donera fast jag har en mamma som är hörselskadad. Jag är ju inte det och inte mina barn. Men det är ärftligt och kan ju gå vidare...

Läs gärna min blogg här på FL! Har bloggat om hela min förra donation och ska väl uppdatera lite nu då jag är mitt uppe i min andra... Man lär sig mycket av andra tyckte jag själv.

Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Marelb

men du kan alltid läsa på under tiden... skaffa dig så mycket kunskap du kan och fundera hur du ställer dig till svergies lag osv. Då är du beredd om du bestämmer dig sen!

• Marelb

Japp det funkar! Garanterat. Har själv kopparspiral och har gjort två donationer.

• Marelb

Man kontaktar närmaste universitetssjukhus om man vill donera eller vill veta mer. Kolla tex vårdguiden.... Det är inte alla sjukhus som gör dessa behandlingar. I sthm är det Huddinge (Karolinska).

Charmeuse: Precis... beror ju på din ålder men i samband med byte?! Jag menar att finns det inte många år att spela på och hormonspiralen ska sitta typ 4 år till så går det ju inte.  Tror absolut de bekostar en ny spiral åt dig. Du kanske kan få en ny insatt direkt efter ägguttag... Då är du redan bedövad och rätt lullig... Att ta ut den har inte jag upplevt som något jobbigt alls... Är du inte beredd på att sätta in en ny så klarar du nog tyvärr inte själva behandlingen heller. Låter kanske grymt men det är en del man går igenom. Sprutor i magen på sig själv och själva äggplocket sen...

Vi har en speciell tråd här för oss donatorer. Välkomna dit alla ni som vill ställa frågor! Vi är många som både har gjort detta eller är mitt i behandling.

• Marelb

Eftersom du uttryckligen skrev att det var jobbigt att få den insatt trodde jag det var det du menade men tydligen var det helt fel då. Förstår att det var obehagligt om den satt fel, skönt att den är ute nu då.

Donationen blir ju tidigast ett halvår efter dessa blodprov. Du är som sagt välkommen till vår donationstråd om du inte redan hittat dit Välkommen till min blogg också!

Svar på tråden Om man vill donera ägg, vad krävs?