• Jenkis

Om man vill donera ägg, vad krävs?

Charmeuse skrev 2011-10-03 22:41:21 följande:
    Jag har funderat på det ibland. Att donera ägg eftersom jag ajälv aldrig haft svårt att bli gravid så tänker jag ibland att jag skulle kunna hjälpa andra. Det är inget jag skulle bestämma nu på en gång i så fall. Det är ju många frågor man funderar på, inget man ska ta lätt på. Men jag undrar lite över vad som krävs om man skulle bli äggdonator?

Jag vet att man ska vara inom en viss ålder, helst ha barn, frisk osv. Men när det gäller "inga ärftliga sjukdomar" vad menas med det? Räknas astma och allergier? Jag har inga besvär som är allvarliga men hur hårda är man med kraven?

Har två friska barn som än så länge inte har astma eller allergier i alla fall. Hoppas nån vet lite.  

Allergier räknas inte. Eftersom det finns så få människor som kan tänka sig att donera kan inte heller gränserna vara så tajta. Har hört rykten om att t.ex. diabetes är ok, men jag vet inte om det stämmer? De sjukdomar som var och varannan människa lider av får man nog ta som mottagare av ägg...
  • Jenkis
    Marelb skrev 2011-10-14 20:57:15 följande:
    Eftersom du uttryckligen skrev att det var jobbigt att få den insatt trodde jag det var det du menade men tydligen var det helt fel då. Förstår att det var obehagligt om den satt fel, skönt att den är ute nu då.

Donationen blir ju tidigast ett halvår efter dessa blodprov. Du är som sagt välkommen till vår donationstråd om du inte redan hittat dit Välkommen till min blogg också!
    Har förgäves försökt att hitta er donationstråd, men får inte upp den när jag söker på FL. Snälla någon ge mig länken eller tips hur jag skall söka...
Svar på tråden Om man vill donera ägg, vad krävs?