Inlägg från: Petronella01 |Visa alla inlägg
  • Petronella01

Mångkulturalister se hit!

Det är lustigt att det är just de främlingsfientliga som inbillar sig att man måste göra avkall på sin egen kultur. Jag är mycket intresserad av andra kulturer, jag har många vänner som är invandrare, både kristna och muslimer, och jag har inte gjort avkall på ett skit. Jag firar alla högtider som folk inbillar sig är exklusivt svenska. Jag firar till och med sommar- och midvintersolstånd.

Jag har aldrig mötts med annat än respekt från mina invandrade vänner, och då ska man veta att bland dem ingår några av de som ses med så otroligt oblida ögon av de svenskar som ställer sig på den extremintoleranta sidan: jag har vänner som är så djupt troende muslimer att de inte tar kvinnor i hand. Vi är vänner ändå, och det har på intet sätt inskränkt min möjlighet att utöva vad det nu än månde vara. Jag önskar att du och dina gelikar kunde koppla på hela hjärnkontoret och göra er av med er paranoja

• Petronella01
    sockerstrumpa skrev 2011-10-06 22:17:45 följande:
    Filmerna, musiken, reklamen ja allt nästan är ju  från utlandet... Vi firar till och med halloween på amerikanskt  sätt osv..
    Ja, är det något som utgör ett hot mot den svenska identiteten så är det den amerikanska skräpkulturen. Men det ser jag inte några trådar om
  • Petronella01
    Jäjd skrev 2011-10-07 21:48:46 följande:
    Är du nära vän med muslimska män som inte ens tar kvinnor i hand?

Hur går den ekvationen ihop? 
    Nu förstår jag inte riktigt? Jag skakar inte hand med mina andra vänner heller. Går inte de ekvationen ihop heller? Nu anser jag iofs att handskakningar är ett gammalt, förlegat beteende som ingen borde sakna, så jag kanske inte bry mig?
    Sedan sa jag inte nära vän; jag är vän med dem på samma sätt som med andra män i min vänskapskrets.
  • Petronella01
    Jäjd skrev 2011-10-07 22:05:58 följande:
    Tja, vet man något grundläggande om praktiserande muslimer som inte ens behagar ta kvinnor i hand vet man att det knappast ägnar sig åt vänskap över könsgränsen. 

Det var mest där jag blev förvirrad.  
    Ok. Det måste jag komma ihåg att berätta för de muslimer jag känner och som jag ser, och ser mig, som vänner. Du har säkert rätt och de har nog fel. Du vet säkert mycket bättre hur muslimer beter sig än vad de gör Obestämd
  • Petronella01
    JTA skrev 2011-10-07 22:26:10 följande:
    Och å andra sidan manifesterar Petronella den ärliga och djupa tolerans för andra människor och kulturer som innebär att man inte bryr sig om att muslimska män anser att könssegregering är ett gudomligt påbud.
    Det lustiga är att svenska mä förfärande ofta anser att könssegregering är helt ok, de också, bara det utfaller till deras fördel. Skillnaden är väl att svenska män hycklar
  • Petronella01
    JTA skrev 2011-10-07 22:26:10 följande:
    Nu uttrycker du den där okunskapen om islam igen. Den okunskap som tydligen alla äger som inte anser att alla islamiska föreställningar är acceptabla.
    Att man tycker det är en piss i rymden att inte inte bli tagen i hand inne bär inte att man anser att alla "islamiska" (vad det nu är) föreställningar är acceptabla. Misstänker dock, utifrån dina sarkasmer, att jag kan ägna mig åt en miljon saker som är vettigare än att försöka förklara något för dig.
  • Petronella01
    Self Evident skrev 2011-10-07 23:13:42 följande:
    Så du tycker att svenska män borde könssegregera lite tydligare?
    Absolut inte. Jag anser att de ska sluta utmåla sig själva som så fantastiskt mycket bättre än män från andra kulturer. Det räcker för mig.
  • Petronella01
    Jäjd skrev 2011-10-07 23:14:55 följande:
    Här talades det dock om praktiserande muslimer, så extrema i sin tolkning av religionen att de inte tar kvinnor i hand. Det är väldigt förvånande att en sådan muslim skulle ägna sig åt vänskap med kvinnor då ett sådant umgänge är helt klart just haraaaam. Drömmer

Men det här börjar bli OT.    

Icke-dessdå mindre så verkar det ju på gränsen till imbecillt att avfärda något som är ett faktum i mitt liv med "Nej, så är det inte." Det är som om du skulle berätta ett faktum ur ditt liv och jag utan att ens känna dig eller veta något säger "Du ljuger"
    Känns inte knivskarpt, direkt
  • Petronella01
    Self Evident skrev 2011-10-07 23:20:30 följande:
    Jag tror att de muslimer jag har träffat skulle ta illa upp om man ansåg att de inte är praktiserande bara för att de tar kvinnor i hand.
    Egentligen är det ju inte alls OT. Om Petronella är beredd att ge upp en tradition som handskakning för att inte riskera att stöta sig med könssegregerande muslimer så har hon ju verkligen givit TS vatten på sin kvarn.
    Handskakning var för övrigt ett sätt att visa att man var obeväpnad förr i tiden. Jag tycker att det är en fin neutral gest och ser ingen anledningen att avskaffa den.
    Men herre djävlar! Jag skakar ju aldrig hand med någon annan! Varför ska jag insistera på att göra det med muslimer som jag vet inte vill? Verkar inte det hjärndött att framhärda i något som jag själv inte kan se värdet i?

Visst, se du handskakning som en fin tradition. I mina ögon är den stel, sipp och fullkomligt meningslös.
  • Petronella01
    Jäjd skrev 2011-10-07 23:24:15 följande:
    Icke-dessdå?
    Petronella01 skrev 2011-10-07 23:18:55 följande:
    så verkar det ju på gränsen till imbecillt att avfärda något som är ett faktum i mitt liv med "Nej, så är det inte."
    Ok, det smög sig in ett bindestreck som inte ska vara där. Ursäkta. Tycker du att du tar poäng med det citatet?
  • Petronella01
    Quintus Zebra skrev 2011-10-17 19:07:50 följande:
    Det första citatet är väl inte egentligen så konstigt, även om jag förstår om man kan reagera.

Det andra citatet är ju däremot bra korkat sagt, men jag tror knappast det handlar om okunskap. Jag känner inte Sahlin, men jag skulle gissa att det handlar om ren populism. Hon trodde väl att hon skulle vinna några röster kanske? Om hon inte skämtar då? Men det har jag i och för sig inte några belägg för. Det är ju lättare att förstå ironi när man ser det med egna ögon.
    D
    Även om jag inte tycker att midsommar är töntigt så förstår jag när jag läser det var jag åtminstone tror hon menar.
    Sverige har varit ett väldigt skyddat land och vi har aldrig behövt sluta oss samman på samma sätt som länder som varit utsatta för krig och ockupation, eller folkgrupper utsatta för förtryck behövt göra.
    Titta bara på Norges nationaldag. Den firas till minne av bland annat tyskarnas ockupation. Vår nationaldag är i mångt och mycket fabricerad.
    Traditioner,seder och sammanhållning stärks inför ett yttre hot, och det har inte vi varit med om. Sedan har Mona aldrig varit någon ekvilibrist. Jag tror inte hon har ett dugg mot svenska traditioner 
Svar på tråden Mångkulturalister se hit!