HaraMati skrev 2011-10-06 23:03:37 följande:
Har jag påstått ngt annat? Att vi alla är människor innebär inte att det inte är skillnader oss emellan, hur många av alla äpplen hamnar vid trädet??
Tycker att du verkar vara en ENvis och bakåsträvande person som tror att allt går att konservera:
FOr your information;d gör det inte, inse fakta; Multikultidörren är öppnad och jag är bara ENav alla andra blattar som är en del av sverige.
Undrar om du skulle låta likadan face to face ditt fega och insnöade kräk: "Vill du eller din utomjordiska ras av space aliens invadera denna plats med främmande kulturer som vi inte anser hör hemma här..."
Tro inte att invandrare medvetet är ute efter att implementera "främmande kulturer" men hur ska du med ditt russinförstånd ens fatta ett uns av det jag försöker få dig att inse.
När jag skrev på "gott och ont" så menade jag att när två främmande folk möts så är det inte "envägskmmunikation" utan påverkan sker åt båda hållen. Visst, bägge förlorar eller ger upp ngt oftast nackdel för det nya som de en gång bar med sig, utvecklingen blir därmed positiv i slutändan.
Självklart har jag som är uppvuxen här med svenska värderingar/normer samma rättigheter som dig till att leva här.
Vart ska jag ta vägen?? Till en för mig "osvensk" kultur? Åren går och de flesta blir klokare men fan såna som dig fortsätter att envisas fläcka ner den svenska flaggan med osvenska värderingar genom att frånta människors rätt att bosätta sig vart de vill.
Folk som nu inte har "svenska" värderingar lär inte stanna kvar här i slutändan och gör de det till trots så finns ju de nya generationerna som förr eller senare bör integreras, vilket också är en tidsfråga och hur länge SDröster som din sopas under mattan ...
Du kan inte bara sitta framför på arslet framför datan o framföra dina anonyma åsikter: se till verkligheten o gör nåt åt saken så kanske d sker en utveckling i din ärthjärna. Det är för att du inte vågar konfrontera såna som mig i ansiktet som dina åsikter ligger o kokar under ytan tills en SD-nisse formulerar de en smula bättre.
*trampat på tårna* än?
Det är dags för dig och alla andra smånassar att inse att integrationen inte kommer av sig självt när svenskarna flyr ett område så fort det är en invandrarfamilj för mkt.
Den svenska kulturen blir starkare av att möta andra, är den andra för "mkt", säg ifrån rakryggat!
Det är inte för inte som världens starkaste nationer är de mest blandade.
För att vara uppväxt här skriver du grymt dålig svenska.
Kallar du folk som inte vill bo i brinnande förortsgetton för nazzar?