Blanda ersättning i Dr Browns - hur?
I med vatten, pulver, på med napp o lock. Sen skakade jag, men det skvätte ju åt alla håll!?
Hur blandar ni till ersättning i Dr Browns flaskor??
I med vatten, pulver, på med napp o lock. Sen skakade jag, men det skvätte ju åt alla håll!?
Hur blandar ni till ersättning i Dr Browns flaskor??
inte själv haft dr brown men alla jag sett har rört om med sked sen på med lock/napp,
Den långa pipen och den gula "ploppen" (ventil tror jag att det är) sen napp och lock? Eller dr.Brown har flera konstruktioner på sina Flaskor? För har man satt alla delar rätt så kan man skaka den flaskan med ersättning utan massa skvätt
Hej
ja,vi häller först på vatten sen ersättning och sen rör jag runt ett par varv med skeden :O)
Vatten, pulver, skaka lätt på flaskan. I med ventilerna, på med nappen och skaka lite till. Inte vända upp och ner!!!
Haha, nä jag har inte vänt upp o ner på den. Men jag skakade häftigt uppåt o neråt, alltså
Jag skakar runt runt istället, ej upp
Den läcker om man inte har satt dit ventilen
Halva inlägget försvann...
Runt runt funkar för mig, ej upp och ner
Ja, de läcker om man skakar dem. När jag hade flaskorna (funkade dåligt för min dotter) så skakade jag flaskan runt runt, inte upp och ner precis som föregående skriver.
Skvalpa runt eller blanda med sked. Skakar man kommer det luft i ersättningen och har man ett barn med känslig mage kan luften göra det värre
Nej skakar man i brown flaskorna blir det inget bra just för att de är tillför att få bort luften
"snurrar" flaskan, alltså håller i den upptill och rör den runt i en cirkel. Räcker bra tycker jag. Har någonstans nångång sett skaklock (heltäcknde skruvlock ) till dr.browns men aldrig lyckats hitt dem igen för att köpa...
locken finns inte till wideneck, men de andra finns på ex babyproffsen. Funkar ej att skaka flaskan, ruskade den runt lite och sådär som redan beskrivits i tråden.
Eller så värmer du i ordning det på spisen, går ju lika fort som i micron, o sen häller ner i flaskan, på med lock o ventiler o allt vad det innebär, och sen servera :)
Så gjorde jag när vi hade dr brown flaskan!
halloj! Vi hade exakt samma problem att den läckte. Vi "skaka" den försiktigt runt & runt, men ibland så hörde man att de skulle börja läcka. Vet inte hur men försökte x antal ggr att sätta allt rätt (både jag & sambon) men likförbannat så läckte det. Så jag förstår vad TS pratar om. Nu när min är snart 4 månader bytte vi till AVENTS flaska istället. Tröttnade på alla delar som dr Browns har *suck*
Du kan köpa "reselock" till...vi hade wide-neck och innan vi satte på insatsen och nappen blandade vi ersättningen i flaskan ´med reselocket på. Köpte på Babyland - heter väl Barnens Hus nu....
Hoppas länken funkar..
http://www.careb-trading.com/default.asp?pid=81#
Är det inte för varmt då?