YokohamaNr2 skrev 2011-10-14 16:05:03 följande:
Alltså du får gratis dagis när barnen har fyllt tre, hur länge beror på vilken kommun du bor i, i London skiljer sig det otroligt mellan kommunerna. Vi som bor i Barnet får 3h/dag medan de som bor i Haringey, Hackney kan få hela dagar gratis. Du kan uttnyttja dessa timmar på privata dagis och sen betala extrakostnaderna för fulla dagar. Ofta har primary schools och childrens centre ett nursery i anslutning.
Sen så skiljer sig privata dagis otroligt i kostnad, det finns de som 'bara' tar £40 per dag tex
Tax credits får du om hushållet tillsammans tjänar under £40K/per år. Kolla
www.direct.gov.uk/en/index.htmYokohamaNr2 skrev 2011-10-14 16:05:03 följande:
Alltså du får gratis dagis när barnen har fyllt tre, hur länge beror på vilken kommun du bor i, i London skiljer sig det otroligt mellan kommunerna. Vi som bor i Barnet får 3h/dag medan de som bor i Haringey, Hackney kan få hela dagar gratis. Du kan uttnyttja dessa timmar på privata dagis och sen betala extrakostnaderna för fulla dagar. Ofta har primary schools och childrens centre ett nursery i anslutning.
Sen så skiljer sig privata dagis otroligt i kostnad, det finns de som 'bara' tar £40 per dag tex
Tax credits får du om hushållet tillsammans tjänar under £40K/per år. Kolla
www.direct.gov.uk/en/index.htmJa att det blir gratis timmar eller dagar fran 3 ar vet jag och aven att det skiljer sig fran kommun till kommun. Jag vet aven att man kan anvanda dessa timmar pa privata dagis. Det var just dessa sk billiga nurseries som skulle vara till lokalbefolkningen jag inte trodde fanns. Att det slkiljer otroligt i kostnad vet jag ocksa, beror ju en del pa i vilket omrade man bor mm. £40 later otroligt billigt!!! (har i London!)
Tax credits vet jag att det finns men visste att vi hamnar over gransen for att fa det sa har inte tagit reda pa mer.
Jag blir hemmamamma i 5-6 ar och trivs med det.