Vad kan kan det vara om inte PCO?
Hej! Jag tänker förklara vad jag varit med om så långt och hoppas att någon vet nåt eller har lite erfarenheter. Som tonåring hade jag oregelbundna och sällsynta blödningar och ganska mycket mellanblödningar och småblödningar. Jag fick diagnosen PCO och haf ätit ppiller i tio år sen dess. I april va det tags att sluta med ppiller och försöka bli gravid istället. Jag va riktigt skeptisk till om mensen skulle komma igång men efter 5 veckor dök den upp! Nästa gång gick det 5 och en halv vecka, ändå den mest regelbundna mens jag någonsin haft. Det va v.28. Nu är det v.39 och jag har inte haft mens sen dess. Jag har gjort flera gravtest men inga plus här inte. Jag ringde till sjukhuset för en månad sen och fick komma och göra undersökning och blodprov för PCO. Den ena äggstocken såg okej ut, den andra misstänkt lik en med PCO. Här om dagen kom svaret på blodprovet: Helt normalt!! Tilläggas bör att jag har de flesta övriga symptom som PCO ger ex acne, ökad behåring över hela kroppen, tappar vansinnigt mycket hår på huvudet osv. Det har dessutom ökat sen jag slutade med ppillren. Jag frågade även på sjukhuset vad dom kunde göra för att få igång mensen. Svaret blev: Ingenting. Bara att vänta. För att få hjälp måste det gå minst ett år efter att man slutat med ppiller. Känns bara lite meningslöst att sitta och vänta när jag inte har nån mens och alltså ingen ägglossning heller. Frågorna nu då. Varför får jag inte mens om det inte är PCO? Finns det verkligen inget sätt att få igång mensen? Någon som har några tankar eller erfarenheter och som vill dela med sej? Tack tack!