• ministar

hur hantera det dåliga samvetet

Hej!
    Är sjukskriven pga en infektion som gör att jag har massor av slangar med morfinpumpar, o sitter i rullstol men jag har även tre barn som måste vara på dagis. Dom är mellan 1-6år och det är minstingen som jag mår så dåligt över att lämna. Mannen måste arbeta så vi kan betala räkningar under min sjukperiod han försker gå ner i tid men det blir att barnen i många fall kommer att vara på dagis mellan 8-17 varje dag i kanske ngr månader tills jag blir frisk. Trots att jag förstår att vi måste göra så här nu så har jag så dåligt samvete, snälla finns det andra sjuka mammor därute som kan berätta hur ni gjorde för att klara av era motstridiga känslor. Jag måste ju bli frisk men jag vill ändå vara en bra mamma. De stora barnen "orkar" jag ju ha hemma för dom sysselsätter sig mera själv men 1-åringen klarar jag inte av själv. Kommunen ger ingen hjälp dom anser att barnen skall vara på dagis alt att mannen går ner i tid.

• Svar på tråden hur hantera det dåliga samvetet
  • ministar

iaf första dagen som dom gjorde en heldag o kanske var det barnplågeri men iaf vi hann med att dom var ute i trädgården en stund, bad, kvällsmål, läsa o bygga lego i sängen. Dom var lugna o harmoniska, det enda var att minstingen inte ville sova i sin säng utan satt i mitt knä o somnade. Verkar inte som att det finns så många sjuka morsor där ute så jag söker stöd på annat håll, men fan va jobbigt det är när man känner att man inte lever upp till sin föräldrarroll som man önskar utan känner sig som ett rötägg.

Svar på tråden hur hantera det dåliga samvetet