hymafr skrev 2011-09-30 10:56:16 följande:
Jag håller på att renovera min tvättstuga.
Jag har tidigare haft torktumlare men ska inte ha det nu (lämnar dock plats för en om jag ångrar mig).
Jag ska ha tvättmaskin som står under en bänkskiva med tvättho intill. Under tvätthon kan jag förvara t ex lösningsmedel och andra "farliga" flaskor och burkar bakom en låst dörr.
Ovanför bänken har jag en arbetsyta på ca 50 centimeter i höjd och ovanför där ska jag ha skåp för förvaring av t ex udda strumpor, handdukar som ska bli trasor, you name it...
Till höger om tvätthon (som kan bytas ut mot en torktumlare om jag vill) ska jag ha tvättkorgar på höjden och till höger om dem blir det ett torkskåp med luftutsläpp genom en ventil i taket.
På andra sidan tvättstugan (nu låter den jättestor men är kanske 5 m2) har jag hyllor för diverse som kan vara bra att ha inomhus t ex verktygslåda, och där bredvid ska strykbrädan stå ihopfälld längs med värmepannan som står i hörnet. Då blir det lätt att stryka tvätt i tvättstugan alternativt ta med brädan ut i ett annat rum om jag vill det. (I skåpet ovanför tvätthon har jag ju också strykjärn och dänkare).
Jag har ett stort fönster i tvättstugan samt en dörr som går ut till en liten hall vi använder till vardagsingång.
Mittemot i hallen finns en gästtoalett och idealet hade varit om vi haft en liten dusch där också för att duscha av leriga barn och hundar, men tyvärr saknas det avlopp på lämplig plats.
Hoppas du får lite tips av hur jag har det
PRECIIIIIS så vill jag oxå ha det...men då måste vi byta hus...men just det här med att ha all klädförvaring i tvättstugan är ju helt fantastiskt...det finns ju verkligen INGEN anledning till att man ska springa runt i hela huset med tvätt som tillslut ändå bara hamnar i tvättstugan...