Slagen på dagis
Mitt barn 4 år, berättade vid 2 tillfällen att hon har blivit biten respektive slagen av 2 andra barn.
Jag pratade med dagispersonalen om detta och de berättade som det var, att de andra barnen hade gått på henne vid 2 olika tillfällen, vid 2 olika situationer och 2 olika dagar. Hon hade blivit ledsen och de hade pratat med barnen om det hela och det hade löst sig.
Men VAD gör man som förälder? Jag kan nog förstå att barn är olika och ett barn i 5-årsåldern som slåss mår INTE bra, men vad ska JAG göra som förälder och vad kan jag KRÄVA av förskolan? Jag kanske överreagerar? Jag tycker dock att 2 gånger är 2 gånger för mycket liksom.
Jag skulle gärna vilja att de pratar med föräldrarna till barnet (har god lust att göra det själv) men de kanske inte gör det om det handlar om engångsföreteelser?
Grejen är ju att vi träffas i parken eller på dagisgården och jag har SÅÅ svårt att låtsas som inget har hänt när jag inombords känner mig ledsen för att deras barn slår mitt barn.. Hade känts mycket bättre för mig om de visste att deras barn slagit mitt och de tar det på allvar.