• Anonym (Tampongen)

Hur många har råkat "krysta" ut tampongen i tvåans läge?

Läste i en tidning för inte så länge sen om vad folk egentligen spolar ner i sina toaletter och förvånad över hur många som spolat ner tamponger.
    Har börjar använda tamponger sen halvår tillbaks och har märkt att när man gör tvåan så ryker tampongen med då väggen mellan kanalerna inte är särskilt tjock. (jag har dock alltid plockat upp tampongen de tre ggr som det har hänt mig hittills..)

Några med liknande erfarenheter? 

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur många har råkat "krysta" ut tampongen i tvåans läge?
  • Anonym
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 00:39:34 följande:
    Japp och jag har haft tampong i 20 år. Men alltså man skall byta var 4:e timme, jag skulle aldrig ha i en längre än så och iaf jag behöver inte tömma blåsan mer än några gånger om dagen och skiter gör jag en gång om dagen så nu vet alla det också Ibland två faktiskt nu när jag tänker efter..

Ja ok, hur gör du på natten då? Jag kan ha i en tampong typ 24 h i slutet på mensen då jag inte blöder så mkt :P Har gjort då flera år nu så...
  • Anonym (fniss)

Fniss fniss, den här tråden får mig att fnissa generat av någon anledning. Typ som första gången man pratade om mens i skolan. Det är nåt med den här TS som får mig att rodna och garva. Som svar på frågan, så: JA, jag har "krystat" ut en tampong. Men jag brukar hinna ta ut den innan, så att säga.

• hallencreutz89
    Anonym skrev 2011-09-26 00:42:59 följande:

Ja ok, hur gör du på natten då? Jag kan ha i en tampong typ 24 h i slutet på mensen då jag inte blöder så mkt :P Har gjort då flera år nu så...
    Men så borde du nog inte göra.. du kan ju få tampongsjukan och ännu troligare är ju att du får svamp eller så pga obalansen det blir i underlivet...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tampongsjuka

"Det finns inga specifikt förebyggande åtgärder men kvinnor bör uppmanas att inte bära en och samma tampong för länge."

Använd hellre mindre tamponger eller trosskydd
  • Lindreas

Hörrö häxan! Att ha en tampong i tjugo år är inte att rekommendera! Åtta timmar är det nu för tiden, häng med i utvecklingen!

• HäckHäxan
    hallencreutz89 skrev 2011-09-26 00:42:06 följande:
    Är det inte upp till åtta timmar man får ha de i nuförtiden? visserligen så vet jag inte riktigt hur man lyckas ha samma inne i åtta timmar om man inte sover, men ändå
    Kan vara så, jag skulle aldrig ha en tampong i 8 timmar heller om det inte var kris. Jag har sett två få åka in och plocka ut sina tamponger hos farbror docktorn och det undviker jag gärna, snörena verkar känsliga för längre tid, men de kanske är bättre nu
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • HäckHäxan
    hallencreutz89 skrev 2011-09-26 00:42:49 följande:
    Byter ni tampong när ni duschat? Helt ot jag vet
    Och så jag igen, skulle aldrig ens ha en tampong i mig när jag duschar om jag skall tvätta mig, så vill jag gärna tvätta mig och inte har en blodig tampong i fittan typ.
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 00:47:16 följande:
    Kan vara så, jag skulle aldrig ha en tampong i 8 timmar heller om det inte var kris. Jag har sett två få åka in och plocka ut sina tamponger hos farbror docktorn och det undviker jag gärna, snörena verkar känsliga för längre tid, men de kanske är bättre nu

Det värsta är ju om man glömmer att dra ut snöret alls.. eller glömmer att man har en inne och kör in en till!
  • hallencreutz89
    HäxanSurtant skrev 2011-09-26 00:48:17 följande:
    Och så jag igen, skulle aldrig ens ha en tampong i mig när jag duschar om jag skall tvätta mig, så vill jag gärna tvätta mig och inte har en blodig tampong i fittan typ.

Jo.. så tycker väl jag med. Men måste ju finnas vissa som är så äcklade av tanken på sitt blod så att de duschar med tampongen för de är rädda att det ska rinna ut annars
  • Lindreas

Hallencreutz (som jag hatar att man inte kan citera!), jag byter när jag duschat, eller tar ut den innan jag duschar. Tycker det är obehagligt med ett kallt och blött snöre.

Svar på tråden Hur många har råkat "krysta" ut tampongen i tvåans läge?