• Theodors Mamma

Mammaledig Jönköping

Hej!
    Jag fick mitt första barn för cirka tre veckor sedan, och känner att det vore roligt att träffa lite andra mammor att umgås med. Det blir väl lätt lite ensamt att gå hemma hela dagarna...Så finns det andra mammor i Jönköping som känner likadant så hör gärna av er!

• Svar på tråden Mammaledig Jönköping
  • ellen01

Hej

Är också föräldraledig i Jönköping. Fick barn i slutet av sept. Var i Jönköping bor du?

• Millus

Hej! Jag hoppar in här om det går bra =) Jag bor i Huskvarna och har en liten plutt på 4 månader och träffar gärna lite nya mammor =)

• Theodors Mamma
    Millus skrev 2011-10-27 23:04:20 följande:
    Hej! Jag hoppar in här om det går bra =) Jag bor i Huskvarna och har en liten plutt på 4 månader och träffar gärna lite nya mammor =)
    Välkommen

Min lille son har hunnit bli två månader, oj vad tiden går fort! Och vi känner inte så många andra mammor/barn, så vi vill gärna lära känna nya. Har inte kommit iväg till öppna förskolan än heller, men nu när han börjar bli lite större kanske det är dags för ett besök snart
  • Millus

ja tiden går galet fort! alla säger man ska njuta av bebistiden så det försöker man ju göra till fullo. Men jag skulle allt vilja stanna tiden lite. Ja öppna förskolan är nog bra om det inte är för mycket stora barn, blir lätt stimmigt och rörigt då när man har en  liten. Får ni sova på nätterna, eller håller era små knoddar på att leva loppan då?

• Theodors Mamma

Än så länge är han världen snällaste lilla bebis. Han sover snällt om nätterna...vill ha mat framåt 4-5 och sedan somnar han om igen, och är väldigt nöjd och glad på dagarna. Dock har han fått för sig att han inte vill amma på kvällarna - han blir helt hysterisk och skriker som en stucken gris Så vi har börjat ge honom ersättning det sista målet på kvällen istället och det är han nöjd med. Nu när vi har börjat lite smått med ersättning inser man verkligen hur smidigt det är att amma - maten är alltid färdig och till rätt temperatur

Vad hittar ni på för något för att fördriva dagarna?

• Millus

Vi har precis flyttat till hus så den senaste tiden har det varit mycket, packning, flyttstädning och renovering. Och nästa vecka mitt i all renovering är det dop. Så just nu flyger dagarna förbi då jag även jobbar två halvdagar i veckan. Men det hinns även med lite bebisträffar på bvc och så har vi precis börjat på babysim :). Om en vecka när dopet är över hoppas jag allt lugnar ner sig så att det hinns med lite mer barnvagnspromenader och fika =).

I natt har för övrigt varit bästa natten ever :). Plutt fick mat vid 23.30 och sen nästa gång vid kl 7. I am in heaven!
    Ja men om ni ger ersättning kan ju du smita ut en sväng på kvällen och slippa tänka på att du är maten ;)

Har du återhämtat dig efter  förlossningen och känner dig pigg i övrigt och så då?

• Theodors Mamma

Vad härligt med hus! Vi har precis börjat titta seriöst på hus och jag lääängtar tills vi hittar nåt som passar - men tyvärr kommer det inte ut så mycket hus just nu.... och det är ju mycket som ska stämma - pris - läge - storlek mm mm! Ska ni renovera mycket på ert? Vad roligt att få inreda barnrum

Gick dopet bra? Vi har tänkt ha barndop i januari, då har Theo hunnit bli fyra månader - galet vad fort tiden går, han är redan två månader idag! Jo, visst har jag återhämtat mig efter förlossningen.... bara dom där extrakilona som ska försvinna också Har tänkt göra något åt saken när jag har slutat amma, då får vi köra lite GI-metod eller nåt liknande tror jag.

Vad kul med lite BVC-träffar! På vår vårdcentral är de rätt dåliga på att anordna aktiviteter, föräldragrupp hade vi bara vid ett tillfälle och nu efter att bebisarna har kommit är det "bara" öppna förskolan som erbjuds. Får testa på det någon dag nu framöver tänkte jag, de har vissa dagar när det bara är mindre barn vilket förhoppningsvis inte är så rörigt och stojigt!

!

Svar på tråden Mammaledig Jönköping