Tygblögor - jag blir så förvirrad! hjälp!
JAG tycker vikblöjor är bäst. De torkar MYCKET snabbare än andra men behöver vikas, vilket man lär sig snabbt och är bra att göra i förväg. Som blöjbyxor är imsevimses soft klart bäst. De är bara att torka av eller möjligen skölja då de blivit smutsiga och läcker inte i benöppningarna som andra jag provat (då de ej är tygklädda utanpå). De torkar också supersnabbt. Vi har ett par sådana i varje storlek och några gamla som reserv men kör också lite ec. Ska man bara använda tygisar rekomenderar jag 1-2 blöjbyxor soft i varje storlek (de lappar över varann lite) och ca 20 vikblöjor fast dem kan man aldrig få för många av... Inlägg tills barnet blir större kan man göra av gamla frottehanddukar eller köpa färdiga. Rispapper får man inte slänga i toaletten.
Vi hänger vikblöjorna på tork innan de åker i tvätten, är de luktfria kan de användas en gång till (om de inte är bajsiga vill säga).
Lycka till! Blöjbyxor finns på www.minimundus.se vikblöjor är svårare att få tag på nu än när vi skaffade för 7-9 år sedan tyvärr...