skånegås skrev 2011-09-23 11:39:59 följande:
Vi använder nu enbart vikblöjor och blöjbyxor (lillen är 6 mån) Extra inlägg som suger upp är bra att ha fall de kissar mycket och på natten, även om vi då kör plastblöjor för tillfället. Hade lite rispapper till den äldsta men använde knappt... Och är han känslig i skinnet tycker jag du ska skaffa många så ni kan byta så fort det blir blött. Begagnade blöjor är bra, blöjbyxor bättre nya... Det allra bästa är väl att köpa en sats begagnat och sedan komplettera med blöjbyxor vid behov.
Och ang sår i rumpan... ingen allergi då som gör att det "fräter"?
nej, varje gång vi varit iväg någonstans och använt våtservetter har han sett ut som att vi torkat honom med sandpapper. Alderig annars. bara då vi använt våtservetter. så nu är de bara torra å vatten vi använder
Tokern skrev 2011-09-23 11:44:30 följande:
Jag skulle nog räkna på fem per dygn, tror jag. Jag kommer inte riktigt ihåg. Så 15 om man bara tvättar var tredje dag. Men som sagt - köp på tradera! Det finns ofta oanvända tom kvar i originalförpackning.
Imse vimse rekommenderar 24 st, men så många har vi aldrig haft.
ja jag tycker också de låter mycket, svårt att se hur man får de att bli billigare med hur många som hellst i varje storlek!!!