Strattera
Jag måste få fråga er här,som kan detta med mediciner-
Sonen på 8½ år har adhd,svårt m koncentration,inlärning,kort arbetsminne,ohyggligt impulsiv. mm
Har blir fort "speedad" om nån kommer hit eller så,"spelar över"...
han har bara cicadin till natten pga att han har så svårt att stanna av,komma till ro,o sen sova........brukar röra sig nonstop.Mycket bättre med circadinet! helt klart.
men i snart ska vi ha uppföljning,o sist vi träffade läkaren så skulle vi prata om medicin även på dagen så att säja.
Vad exakt kan bli bättre,jag menar-blir hans impulsiva vredesutbrott bättre av nån medicin? får han lättare att koncentrera sig? eller vad exakt GÖR egentligen medicinerna?
Om nån bara snällt kan ge mig nåt exempel.......känner mig så kluven att ge honom,men vill absolut! hans bästa. blir de lugnare liksom av medicinerna,eller vad kan bli den positiva effekten?
tack på förhand
Om vi tar min son som exempel som var den mest hyperaktiva, låter ungefär som din son, så var det stor skillnad. Allt fungerade helt enkelt lite bättre - koncentrationen, uthållighet, tålamod, att lyssna klart, att slutföra saker, att inte bli så trött av för mycket input. Han kände sig inte annorlunda på något sätt, men man märkte att det fungerade bättre på många områden.
Själv har jag lättare att stänga ut alla intryck och blir mindre trött då, har lättare att sortera saker, planera, ta en sak i taget, göra klart, vänta, osv...