• cosinus

Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)

Röstar inte då jag hade en pyttebristning invändigt med ettan som det sattes något stygn i. Har aldrig märkt av det sen.

Med nummer 2, 3 och 4 har jag inte ö h t fått någon bristning eller annan komplikation.

Så 1/4 ja och 3/4 nej.

• cosinus
    little mommy skrev 2011-09-22 14:30:23 följande:
    Då kunde du nog med gott samvete röstat Nej, av så många förlossningar och inte fått någon komplikation alls eller bristningar
    Ok, då går jag så *trycker på nej-knappen" :)
  • cosinus
    Sabbi skrev 2011-09-22 15:52:05 följande:
    Är så irriterad på alla sidor som niomånader, alltförföräldrar osv där det står att de ALLRA FLESTA känner bara lite ömhet de första veckorna efter förlossningen. Haha bullshit säger jag. Läser man här på FL har MÅNGA problem upp till 1 ÅR! Skulle de fjantsidorna skriva ut fakta istället så tror jag inte lika många kvinnor skulle föda barn. Jag har iaf tagit reda på fakta istället för att läsa på de fjantsidorna och jag VÄGRAR föda VAGINALT. OM jag ska föda får det bli med planerat kejsarsnitt, inte för att det är så roligt heller kanske, men man minimerar risken för framfall, inkontinens, smärta vid samlag, ärr som aldrig läker helt i underlivet. Hellre ett stramande ärr på magen än i underlivet!
    Fast jag tycker absolut att den informationen överensstämmer bra med alla de kvinnor jag känner som fött barn. De flesta har klarat sig alltifrån utmärkt till bra. Jag vet bara en enda som velat och valt kejsarsnitt med andra barnet men däremot vet jag flera som snittats med första som valt att föda vaginalt med de senare. Det är ju de som får problem som hörs som regel så FL är nog inte representativt för något riksgenomsnitt.

Jag skulle aldrig välja snitt när jag kan komma undan utan minsta ärr/problem. Och ja jag har haft valet eftersom min trea låg i säte men han är född så, vaginalt och utan problem för vare sig mig eller honom.
Svar på tråden Fick du förlossning skador av vaginal förlossning? (läs först)