• Frejan

tänk om man blir ensam

NU är första gången jag är rädd för förlossningen!
    skyller på mina för värkar som är från helvetet ;)!!
     min sambo jobbar natt! 
    kör lastbil!
    han har försökt få en annan tur nu när det närmar sig!
    är beräknad den 21!
    men det går inte att få en annan tur tydligen!
    så nu sitter man här och nojar över att han inte kommer hinna hit när det väl är dax!
    jag vill inte gå igenom detta ensam utan han!!
    det är han och jag
    vill inte heller han ska missa detta

så hör man så olika från alla har en vän som födde på 2 timmar
    och andra har fått ligga halva dagar

noja noja noja

vet inte varför jag skriver detta men var trvungen att bara få det sagt 
    vill inte stressa upp sambon mer n vad han är över detta

• Svar på tråden tänk om man blir ensam
  • Snabelkaka

Det löser sig! Annars får du be barnmorskan filma allt Eller så kan man ringa videosamtal på mobilen. Eller så ringer du nån släkting eller vän som följer med. Eller om du känner att du inte kan leva med att han missar förlossningen så får du ringa han NUUU och be han komma hem för säkerhets skull

• Frejan

egentligen tror jag att det löser sig med! men hade varit så typiskt!
    har inte haft någon vidare graviditet så nu börjar man väl noja över förlossningen med!
    och han kan få mig så lugn!

hade ju varit så typiskt om han skulle missa allt!

sen vet jag inte riktigt vem jag kan be följa me dmig heller får klura på den så man har någon att ringa i värsta fall 

• grubbelidubb

Jag sitter i precis samma situation. Min sambo kör med lastbil och har inte lyckats få byta schema. Han åker hemifrån mitt i natten och kommer hem på kvällen (är borta ca 14 timmar/3-4 dagar i veckan).

Jag är inte rädd för förlossningen i sig egentligen, men jag är rädd för att inte han ska hinna dit. PRecis som för dig så har han en lugnande inverkan på mig. Dessutom så är det ju vi som ska få barn, det är så intimt och känsligt och speciellt. JAg vill inte dela det med någon annan men ännu hellre vill jag vara ensam.

Jag har iag gjort som så att jag har två backup personer - min mamma och min bästa vän. Om det krisar får jag se vem jag ringer eller om jag ringer båda. Men det känns skönare nu när jag vet att det är ordnat så att jag slipper vara själv iaf.

Sen är ju det där svåra med - när ska man ringa hem dom? det tar timmar för gubben att åka hem om han är på fel ställa, surt om jag ringer på falsk larm. Men jag kan ju inte gärna vänta tills jag börjat krysta heller. Usch, jävla yrkesval han har gjort:P

• Frejan

som du säger han få en lugn!

och även det du säger när ska man höra av sig ???

inge vidare om man hör av sig och det är falsk larm han får krångla till det odentligt på jobbet sen
    är det bara en fis på tvären
    haha

har nu fixat en som jätte gärna följer med!

men samtidit känner man sig ju lite dum om hon bara får vara med i början sen bli "utslängd" när sambon kommer!!

• grubbelidubb

haha ja precis så tänker jag med. Det vore så typiskt att ringa hem honom och världens rabalder för ingenting.

Vad skönt att du hittat någon som följer med! Ja precis hur slänger man ut dom schysst sen:p. Iof tror jag att de båda helst slipper se mig föda så de går nog av sig själva:P. Min bästa vän har inte några egna barn och det vill jag gärna hon ska få så jag kan ju alltid ha det som argument haha!

• Frejan

ja men samtidigt vill man ju inte vänta för länge heller!! då kanske det är helt kört!!!
    ja siket delema vi sitter i

ja dessa män vi har!!! dom är nog lika nervös som vi är
    men samtidigt vill man ju inte  säga sin oro för det hjälper ju inte tt dem sitter där och är oroliga heller!

jag har en som har antagit mormor rollen har inga föäldrar så hon har tagit mig under sin vinge!
    man får hoppas att det kommer nartuligt att sambon tar över när han kommer 

Svar på tråden tänk om man blir ensam