• zorba100

Svårt att bli gravid

Hej någon som planerar att bli gravid men har haft svårt för att bli det? Är det någon som har ägglossning runt 5-10 oktober så vi kan följas år och är det någon som blivit behandlad med menopur eller ovitrelle?

• Svar på tråden Svårt att bli gravid
  • zorba100

Vi håller tummarna för att det ska gå hela vägen den här gången Pernilla. Har du tagit menopur innan sprutan?

• zorba100
    Längtarefterliten skrev 2011-09-26 12:55:53 följande:
    vi har svårt men ja behandlas med pergotime.. har ägglossning nu om testen visar rätt...

Hur har det gått för dig?
  • pernillamcd

Nej jag har tagit Puregon och idag visade VUL en stor blåsa på 20 mm så det vara bara hem och ta sprutan direkt! Håll tummarna nu!

• zorba100

Jag håller på med menopur nu (vilket liknar puregon). Förmodligen släpper ett ägg inom 40 timmar, så det är bara att köra på. Jag önskar dig lycka till och hör av dig om det hänt någotGlad

• zorba100

Ja, det tycker jag. Jag ska ta min ovitrelle på söndag och hoppas på tredje gången gillt.

pernillamcd skrev 2011-10-03 19:53:49 följande:
    Ja nu följs vi åt och peppar tycker jag!

• zorba100

Hej Pernilla. Jag undrar hur det har gått för dig. Du kan börja testa med graviditetstest from den 13/10 eftersom ovitrelle kan ge falska pluss innan det. Jag tog min ovitrelle igår och hoppas att det fungerar. Jag känner inte av någon ägglossning

• Lillagris

Hej på er, jag har troligen ägglossning vilken dag som helst nu :) Hoppas på ett plus 2011

• zorba100
    Lillagris skrev 2011-10-09 15:57:20 följande:
    Hej på er, jag har troligen ägglossning vilken dag som helst nu :) Hoppas på ett plus 2011

hej hej. Samma här, med största sannolikhet borde det i alla fall vara idag med tanke på att tagit tog ägglossningsspruta igår. Har du behandlats med menopur eller något liknande? Nu hoppas vi att det ska gå hela vägen den här gången
  • Lillagris
    zorba100 skrev 2011-10-09 19:06:59 följande:
    hej hej. Samma här, med största sannolikhet borde det i alla fall vara idag med tanke på att tagit tog ägglossningsspruta igår. Har du behandlats med menopur eller något liknande? Nu hoppas vi att det ska gå hela vägen den här gången
    Nje det har jag inte, har försökt i två år nu med tre missfall så nu hoppas jag på ett plus och att den vill stanna i magen
  • pernillamcd

Jag kände inte heller av någon äggulas ing men hoppas, hoppas!

Antingen så inbillar jag mig eller så har jag mensvärksliknande smärtor och ömma bröst. Men man vet aldrig. Vill ju sååå gärna!

Ja snart vet jag.

Kram

• zorba100
    pernillamcd skrev 2011-10-09 21:51:22 följande:
    Hahahhaa! Skickat från iphonen, inte någon ägglossning ska det stå förstås!!
    Hehe! Okej, jag kände inte av ägglossningen men har ju hört att vissa kan få ägglossning senare än inom 40 timmar, vet inte om detta stämmer. Men nu har jag ont i magen, kan inte ange var smärtan är någonstans så det är bara att vänta och se men jag har inte ont i brösten och även om jag har det så brukar det för min del bero på hormonbehandlingen eller att mensen ska komma men jag hoppas verkligen att vi får ett plus den här månaden
  • zorba100
    Lillagris skrev 2011-10-09 20:47:35 följande:
    Nje det har jag inte, har försökt i två år nu med tre missfall så nu hoppas jag på ett plus och att den vill stanna i magen

Vad tråkigt att höra att du fått missfall. Hoppas du får ett plus den här månaden :)
  • Lillagris
    zorba100 skrev 2011-10-10 16:02:33 följande:
    Vad tråkigt att höra att du fått missfall. Hoppas du får ett plus den här månaden :)
    Ja det är tufft, men jag håller högt huvud och försöker gång på gång månad på månad. . . :)
  • Saftmedbulle
    Lillagris skrev 2011-10-09 20:47:35 följande:
    Jag har försökt i ett och ett halvt och har oxå haft tre missfall. ÄL just nu och vi har jobbat på bra i helgen ;) så... nu hoppas vi på plus!
  • Lillagris
    Saftmedbulle skrev 2011-10-10 17:38:17 följande:
    Jag har försökt i ett och ett halvt och har oxå haft tre missfall. ÄL just nu och vi har jobbat på bra i helgen ;) så... nu hoppas vi på plus!
    hihi åh jag har oxå ägglossning idag :)
Svar på tråden Svårt att bli gravid