Inlägg från: Miss Obsessive |Visa alla inlägg
  • Miss Obsessive

Diskriminerande kinapuffar

Jag upphör aldrig att förvånas över vad folk blir diskriminerade av idag.. Har vi för mycket fritid eller för lite riktiga problem i vårt mellanmjölksland? Eller är det bara jag som är fascinerad över gud-vad-jag-blir-kränkt-fenomenet?

www.aftonbladet.se/nyheter/article13649602.ab

• Svar på tråden Diskriminerande kinapuffar
  • Miss Obsessive
    Medusan skrev 2011-09-21 10:44:32 följande:
    Fast det var väl logtypen = bilden på den kinesiska gubben på påsen och inte att det heter Kinapuffar som var problemet.
    Jo, visst var det kinesen på förpackningen som var "problemet". Det gör det hela inte mindre löjligt dock.. 

• Miss Obsessive
    Mumin80 skrev 2011-09-21 10:51:19 följande:
    Fazer har lite att jobba på... Hur ska det gå med Geisha? Jag minns inte om den fortfarande har en bild på en geisha på, men hur kul är det liksom med ett godis som är döpt efter japanska lyxprostituerade...?  
  • Miss Obsessive
    Kajee skrev 2011-09-21 23:34:26 följande:
    Varför anser man att man har rätt att avgöra vad någon annan blir kränkt av eller inte?
    Det är bara den som är utsatt för kränkningen som kan avgöra hur det känns och ingen annan. 
    Alla har rätt att bli kränkta av vad de vill, det betyder inte att andra inte kan ha en åsikt om det. Att bli så oerhört kränkt av en tecknad bild på ett godisomslag, det upplevs för många som oerhört märkligt och definitivt inte riktigt friskt. Jag ser personligen inte hur bilden i sig skulle vara kränkande för någon, lika lite som jag upplevde någon som helst kränkning eller diskriminering över glassarna girlie och nogger black, att figuren på skyltarna vid övergångsställen är en man, att den goda smaken i jarlsbergsosten sitter i hålen, att Boxer-Robert gjorde reklam i boxerkalsonger. 
Svar på tråden Diskriminerande kinapuffar