Suck och suck skrev 2011-09-21 13:01:03 följande:
Jag fick Dalacin mot bakteriell vaginos först (Är det mot svamp? Gyn sa att det var mot bakteriell infektion.) DÅ blev jag superfebrig. Trodde det var för att antibiotikan inte tagit än. Som tur var så tog jag kontakt med sjukvården (hade så hög feber så jag fick åka in akut, vc tog inte emot) och så gav de ordentligt med antibiotika mot UVI.
Så ni som pratat om bakteriell vaginos, är DET svamp?
Nä, svamp och bakteriell vaginos är inte samma men det sistnämnda kan tydligen klia läste jag, men man kan lukta unken fisk också typ efter samlag osv då.
Tror läkarna gärna ställer diagnosen svamp av bara farten, som med mig.
Pussesnuttan skrev 2011-09-21 12:04:18 följande:
Håll inte på att laborera med en massa skräp. Gå till gyn! Oftast ser de med en gång om det är svamp eller inte och man får något receptbelagt som biter på olika typer av svamp med en gång.
Ibland är de receptfria läkemedlen (canesten el pevaryl) inte tillräckligt för att slå ut svampen och man kan hålla på i evighet utan resultat.
Är man gravid är det dessutom jättevanligt med svamp och det ska man omedelbart ta med bm.
Ah, det hjälper inte alls alltid.
Och skräp kan jag inte kalla naturprodukter men jag sa bara hur JAG gjorde när inget annat hjälper och ingen hjälp finns att få =)