Från vilken ålder om blommor och bin?
Från vilken ålder har ni berättat hur barn blir till, dvs inte bara att bebisen är i magen, utan hur det kom dit också?
Från vilken ålder har ni berättat hur barn blir till, dvs inte bara att bebisen är i magen, utan hur det kom dit också?
så fort dom frågar (om du bara svarar på frågorna som ställs, så riskerar du inte att "tvinga" på barnet mer information än h*n vill ha)
jag tror att sonen var 2-3 år när han upptäckte att jag och han inte ser likadana ut, då brukar frågan "varför" komma
Så fort barnen frågat.
Alma var nog ganska liten när hon blev nyfiken o ville veta.
Våra barn var 2 och 4 år gamla. Äldsta ritade massa teckningar efter det på "pappa med hård snopp som står rakt ut" och "mamma med spermier i slidan på väg till ägget" xD
När dottern var 3-4år och frågade. Jag var gravid vid tillfället.
Hon har inte frågat ännu (och är 6 år). Hon har bara frågat hur bebisen ser ut i magen (då har vi kollat i Ett barn blir till) och hur den kommer ut (först berättade jag bara hur hon hade kommit ut, med kejsarsnitt) och sen såg hon i Ert barn blir till-boken hur de flesta barn brukar komma ut ("Bajsar hon ut bebisen?!?"). Men hon har alltså ännu inte frågat (i detalj) hur de kommer in.
Första gången var min dotter 2 år men då var det lätt information om hur man får bebisen in i magen, och sen när hon blev äldre så blev frågorna mera och svaren mer komplicerade... Jag är ärlig mot mitt barn och svarar på det hon vill veta ..
När min son var tre berättade han mycket indignerat att en av dagiskompisarna ljugit och sagt att bebisar kom från ett frö från pappans snopp - men han visste ju att det var fel för de kom ju från ett ägg i mammans mage.
Då var det ju kul att berätta att båda hade rätt