Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Från vilken ålder om blommor och bin?

så fort dom frågar (om du bara svarar på frågorna som ställs, så riskerar du inte att "tvinga" på barnet mer information än h*n vill ha) 

• Selfish Geene

jag tror att sonen var 2-3 år när han upptäckte att jag och han inte ser likadana ut, då brukar frågan "varför" komma

• Selfish Geene
    dogcatbird skrev 2011-09-18 11:59:55 följande:
    Precis! Men min son har inte frågat så att man har fått berätta. Nu har han kommit i större barngrupp med barn som är mycket tuffare, säger "fula" ord och har storasyskon osv. Min son har inga storasyskon som invigt honom i sådana spännande saker som att det finns en tanke bakom att killar har snoppar och tjejer snippor... Han bara tror att de har det. Han har helt klart för sig att mammor har barn i magen och hur de kommer ut,men vad pappor har sin snopp till i sammanhanget har han inte tänkt på. 

Jag bara känner att han kommer att bli upprörd om han blir upplyst i av tuffa kompisar för jag vet att han inte vill bli överraskad - han vill ha koll. 
    Du kan väl fråga honom om han vill veta?
  • Selfish Geene
    dogcatbird skrev 2011-09-18 12:06:59 följande:
    Ja, jag får göra det! Det komiska är att han har "flickvän" som han ska ha barn med när han blir stor.... De ska ha flera barn, har han bestämt. Han pratar ofta om det. Så jag måste säga att det blir inte förrän man blir stor då...

Och hur gammal är man när man fattar att folk har sex *utan* att det ska bli barn,
    När jag förklarade för äldsta sonen berättade jag att vuxna har sex för att det är skönt och om man har tur blir det en bebis (eller otur, men det berättade jag inte Flört )
  • Selfish Geene
    lunkentuss skrev 2011-09-18 12:15:36 följande:
    Våra barn var 2 och 4 år gamla. Äldsta ritade massa teckningar efter det på "pappa med hård snopp som står rakt ut" och "mamma med spermier i slidan på väg till ägget" xD
    underbart!
Svar på tråden Från vilken ålder om blommor och bin?