• Flashbulb

varför ser man annorlunda ut på foto än i verkligheten?

En sak jag har undrat länge är varför man ser helt annorlunda ut på foto än i verkligheten?
    ifall någon tar ett kort kan man nästan se ut som en annan person, oftast fulare. Vad tror ni det beror på?  Ska iväg på fest ikväll och stod och fixade mig framför spegeln precis. För skojs skull tog jag fram kameran och tog en bild. Det där var verkligen inte vad jag såg i min spegelbild.

• Svar på tråden varför ser man annorlunda ut på foto än i verkligheten?
  • Flashbulb

Hur dumt detta än låter, ser människor mitt fotografiska ansikte eller det ansikte jag ser mig själv i spegeln varje morgon?

• Lördagkväll

Och jag tycker att jag blir snyggare på bild (ibland) än på riktigt

• MammasSötnosar

Jag har också tänkt på det flera gånger, man tycker man har fixat sig bra & vill ta en bild men det va inte riktigt likt spegelbilden :S

♥Liam - 30/6-06 ~ Bebis Nr.2 - 3/3/12♥
  • Eisa
    Flashbulb skrev 2011-09-16 18:38:39 följande:
    Hur dumt detta än låter, ser människor mitt fotografiska ansikte eller det ansikte jag ser mig själv i spegeln varje morgon?
    Ja det sägs så. Men det kan omöjligt stämma för då hade jag varit oskuld
  • cpOFFER

för man är spegelvänd i spegeln. testa fota i spegeln istället.

Att förlåta är att sluta önska att det förflutna vore annorlunda.
  • Slats

jag tror andra uppfattar andra på ett annorlunda sätt en de själva gör helt enkelt, även kameran. :) man är ju inte ett stillastående porträtt, utan man har kroppspråk, uttryck och "atmosfär"/"vibe"!

• Eisa
    Eisa skrev 2011-09-16 18:40:45 följande:
    Ja det sägs så. Men det kan omöjligt stämma för då hade jag varit oskuld
    alltså att de ser dit fotografiska
  • Vinxen

Jag e skitsnygg på kort OM det är svartvitt haha. Annars kan de kvitta!

• Flashbulb
    Eisa skrev 2011-09-16 18:45:45 följande:
    alltså att de ser dit fotografiska
    Så, med andra ord. Människor ser mitt fotografiska utseende än det ansikte jag ser i spegeln? Hur kommer det sig att jag alltid kan se likadan ut i speglar men ser annorlunda ut på bild?
  • Vanten

Min karl säger att jag ser ut som jag gör i spegeln och inte som på kort

Svar på tråden varför ser man annorlunda ut på foto än i verkligheten?