VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
har bara läst ts; hunden har lika mycket rätt att vistas ute som din unge! jag har svårt för att grannen skulle klaga på den när den skriker, varför klagar du på hans hund?
har bara läst ts; hunden har lika mycket rätt att vistas ute som din unge! jag har svårt för att grannen skulle klaga på den när den skriker, varför klagar du på hans hund?
Men herregud! Det handlar om en valp.. tror dom dom kommer med en mute-knapp??
Hunden kräver uppfostran och det får den ju uppenbarligen.. den håller på att LÄRA sig att kommunicera med sin ägare och den håller på att VÄNJA sig vid allt nytt.. Den kommer med all säkerhet inte att störa dig för all framtid.. men du måste ha förståelse för att det ligger mycket jobb bakom en välfungerande hund.
Åh vilka friheter man får med en 2-miljonersvilla. Tänk jag som har en villa för 3,5 miljoner... JAG ÄGER VÄRLDEN!!
VOFF.
(TS, tänk om grannarnas hus kostade mer än ditt, då har de faktiskt mer rätt att göra vad de vill!)
så länge inte hunden far illa, springer lös, skadar någon, är aggresiv så kan du inte anmäla. Svårt att anmäla en valpig hund som skäller. Bra att de håller på att jobba med hunden.
Om grannungarna leker och ropar så de väcker dit barn som får sova ute ska du anmäla dem också?
hahaha orkar inte läsa hela tråden. Men helt klart fått mig ett gott skratt.
Va gör de om en liten hundstackare skäller lite, 2 miljonershus i centrum, de är väl inte mycket att skryta om. Du kanske inte är tillräckligt fin i kanten så att folk rättar sig efter dig, de kanske betala mindre än 2 mille för sina hus.
Har själv flyttat till landet för att jag är så jävla trött på folk som gnäller på de mest löjliga grejerna som finns, har man inte mer saker som händer i sitt liv att ma måste kolla in och gnälla på grannarna så tycker jag man ska se över sitt liv och hur man mår egentligen??? Här ute har vi kanske en och annan jakthund som skäller, några 4-hjulingar och crossar som kör förbi, traktorer som plöjer, kor som rymmer in på din gräsmatta och trampar sönder dina land. Älgar som äter upp dina äpplen, rädjur tar alla dina tulpaner, lodjur som tar din katt, Jägare som skjuter in sina bössor bakom ditt hus, Epatraktorer utan avgassystem som brötar förbi men inga gnälliga jävla grannar. de värsta som finns.