• Nutta

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Anonym (lyx för katt) skrev 2011-09-17 00:11:53 följande:
    Precis vad jag också tänkte.

Cool katt med egen bil och egen bostadsparkering!  Solig

Undrar om den är kompis med SCHÄFERN? För i så fall kanske det är en KATT!
    Nej Nej, de är inte vänner. SCHÄFERN skäller ju på katten!!! daah.

TS vet inte vad kattens nära grannar tycker om det men Katten står märkbart på TS sida.
    Tänk dig själv att behöva ha en SCHÄFER rännandes på din parkering?! Poliseskort eller inte, obehagligt i vilket fall..
    I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta.
  • Nutta
    Pussesnuttan skrev 2011-09-17 00:38:06 följande:
    Tala om för SCHÄFERN att den väcker barnet verkar inte heller helt logiskt. Bättre att säga det till ägaren....
    Nej det har du nog rätt i. SCHÄFERN skäller nog bara tillbaka och synd om de ska bli osams..

Men Jag har ett tips!
    JAG stod  nämligen på min trapp och skrek på min grannes MOPED som väsnades och väckte min sovandes bebis. Det fungerade prima!
  • Nutta
    Anonym (Helt rätt TS!) skrev 2011-09-17 11:01:46 följande:
    Jag tycker att du har helt rätt TS!
    Det är ju jättejobbigt med en hund som skäller hela tiden när din dotter skall sova!
    Du gör helt rätt i att anmäla detta.Gärna hos polisen.
    Beskriv det lika bra och psykologiskt rätt som du har gjort i den här tråden, dvs:
    1. Grannarna har en hund.
    2.Det måste uppenbarligen vara något fel på hunden eftersom den skäller. Detta är ett högst onormalt beteende hos hundar.
    3.Grannarna är exceptionellt ansvarslösa eftersom de har mage att LYDNADSTRÄNA sin hund med en hundtränare UTANFÖR ditt hus.
    4.Grannarna är uppenbarlighen helt omedvetna om att du köpte rätten till hela gatan när du köpte din lilla bostadsrätt.
    På dom jävlarna bara, på dom!!
    5. Grannarna kammar sin SCHÄFER och släpper hår så TS kan inte hänga tvätten ute då det kommer äckliga SCHÄFERtussar på den.
    6. SCHÄFERN skäller i en evighet. Dvs. 7-10 minuter.
    7. SCHÄFERN är 3-4 månader och STOOOR.

Jag tycker det skulle var jättekul om TS polisanmälde.
     Extra kul eftersom grannen med SCHÄFERN är polis Solig
  • Nutta
    Anonym (finns värre) skrev 2011-09-17 13:13:48 följande:
    Det där är inget att klaga på tycker ja. Vi har det mycket värre!!

En hund i trappuppgången skäller konstant när familjen inte är hemma, kan ibland hålla på 4 timmar i streck. Skäller så fort någon i familjen öppnar ytterdörren, eller går förbi deras dörr.  Hunden skäller pa andra människor, hundar när den är ute i deras lilla trädgård. Sedan så har den nafsat min sambo i handen och min svärmor i benet. Vi har inte anmält utan pratat med ägaren. Om någon ska anmäla någon hund är det vi, då den har visat ett betende som inte är bra. Har en dotter på 20 månader va händer med hennes känsliga hy om hunden nafsar henne?? Vi är väldigt sura över den hunden men vi ger ägaren en chans att få ordning på hunden!!
    Vilket fint tålamod du har!
  • Nutta
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-18 21:37:32 följande:
    Lägg av att kalla mitt problem för pinsamt.

Jag är seriös med det här, skulle inte annars gå vidare med ärendet.

Jag tog ett råd till mig från tråden, att jag skulle tala med stolpskottet självt. Vilket jag gjorde imorse.
    Detta resulterade i verbal pajkastning.
    Eftersom människan inte alls vill kännas til hans avskum till hund, så kommer jag imorgon ringa nämda instanser samt knacka på hos övriga grannar och få deras synpunkter!!!     
    Ts, gör dig själv en tjänst och ring endast till kommunen och FRÅGA hur det får gå till - du kommer ändå bara bli negativt bemött med anmälan hit och dit. Dessutom är det en riktigt dålig idé att värva grannar som medspelare till ditt kvarterskrig. Du kommer att stämpla dig själv som bitter och hädanefter ses som udda.

Fila gärna på din attityd. Du är aningen ohyfsad och oförskämd här, därför tas du inte på allvar -därför tog inte jag dig på allvar. Man kommer ganska långt med ödmjukhet...
    OM du nu bryr dig vill säga, vilket du borde göra iochmed att du ändå skapat en tråd.
  • Nutta

Just att du säger VÄRRE gör dig skyldig. Du borde ju förstå att du som TS är den mest uppmärksammade här? Inget av dina inlägg är särskilt trevligt och det ser JAG som ohyfsat.
    Du får tycka att det är ett problem, det accepterar jag visst. Försöker dock få dig att öppna ögonen för verkligheten. Du har inget att komma med. Vissa saker gillar man inte, men man får vackert finna sig i det...
    Själv stör jag arslet av mig på grannens björk, en moped och den andra grannens ogräs. Grannfejder är patetiskt -speciellt något så banalt som en hund som uppfostras! Vore det tvärtom skulle jag hålla med dig -eventuellt DÅ kan det bli ett problem, men ägaren gör ju alla rätt??

Får jag fråga varför du påpekar att du ska kasta boll när ägaren är ute med SCHÄFERN? PÅ GATAN. Han kommer inte att bry sig, i värsta fall blir det mer pajkastning och själv som mamma skulle jag avvara mina barn den upplevelsen. Jag tycker att du ska Hålla barnen utanför dina intriger.

• Nutta
    Nutta skrev 2011-09-18 22:25:27 följande:
    Får jag fråga varför du påpekar att du ska kasta boll när ägaren är ute med SCHÄFERN? PÅ GATAN. Han kommer inte att bry sig, i värsta fall blir det mer pajkastning och själv som mamma skulle jag avvara mina barn den upplevelsen. Jag tycker att du ska Hålla barnen utanför dina intriger.
    Nu menar inte jag att du INTE ska vara ute med dina barn, självklart ska du kasta boll med dem om du vill det! så missförstå mig inte.
    Jag menar bara att OM du ska vara där för att bevisa något och OM du då har din offensiva attityd som leder till ytterligare ordsläng med ägaren så bespara dina barn den upplevelsen.
  • Nutta
    sextiotalist skrev 2011-09-19 10:57:43 följande:
    Låt Ts kämpa mot sina väderkvarnar, hon lär bli varse om att hennes kamp är förgäves och att hon kommer göra sig till åtlöje (men hon inser det inte själv nu, så då får hon väl lära sig den hårda vägen)
  • Nutta

Nog för att jag tycker att Ts har ett ologiskt och dramatiskt tänk ang. SCHÄFERN, men allt ältande om att äga eller inte äga villan är väl ändå en onödig diskussion och hyfsat OT?
    Det är väl ändå att dra saken ut till sin spets och hacka för hackandets skull..
    Tvivlar på att någon villaägare härinne benämner sitt boende som att de hyr av banken.. Inte gör jag det iallfall, dessutom amorterar väl TS som alla andra på sitt lån, dvs köper sitt hus bit för bit.

Vissa kommentarer är så onödiga.

• Nutta
    Pussesnuttan skrev 2011-09-20 12:24:20 följande:
    Min egen bubbla,
    Det är ju TS själv som upprepade gånger påtalar att hon ÄGER sin 2 milj villa och att det på något sätt skulle ge henne mer existensrätt än SCHÄFER hundens ägare, som bara bor i en hyresrätt.
    Klart folk kommenterar det korkade resonemanget.
    Ja, jag såg påståendet "2miljonervilla" plus att det var centralt och att det "gav rätten" att kräva huruvida grannarna skulle bete sig , De andra påståenden om att de som bor i hyresrätten (som är "störande") ska flyttas med. Urbota dumt resonemang.
    Fast diskussionen om villan märker ju mest ord, just som du säger ÄGER sin villa. Nog säger man ju att det är MIN villa, trots att man köpt med hjälp av banken. Talspråk u know.

Därmed inte sagt att det ger TS rätt att "ÄGA" gatan och dess aktiviteter- för det är det hon påstått, att hon upplevs mer värd än hyresgrannen och SCHÄFERN och sitter på lite för höga hästar i allmänhet.
  • Nutta
    Suck och suck skrev 2011-10-13 23:48:11 följande:
    Ögnar igenom tråden hastigt, och ser att du gjort en anmälan - ihop med två grannar - till polisen. Ja, då låter det ju som att det är befogat? Är alltså hunden attackerande också?
    SCHÄFERN har inte attackerat såvitt jag vet... inte mer än att en hög med hår som ägaren kammat ur, blåst över på grannens gård. SCHÄFERN skällde dock i en "evighet", dvs 7-10 minuter och ägaren kunde inte få tyst på den. Till slut fick ägaren tyst på den.
    Inlägget om detta finns på 1a sidan om du läser enbart TS inlägg..
  • Nutta
    Nutta skrev 2011-10-14 00:05:24 följande:
    SCHÄFERN har inte attackerat såvitt jag vet... inte mer än att en hög med hår som ägaren kammat ur, blåst över på grannens gård. SCHÄFERN skällde dock i en "evighet", dvs 7-10 minuter och ägaren kunde inte få tyst på den. Till slut fick ägaren tyst på den.
    Inlägget om detta finns på 1a sidan om du läser enbart TS inlägg..
    grannen =TS
Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?