• eire

vanligt med flera missfall?

Hej , jag undrar om det är vanligt med flera missfall, och hur vanligt är det att man aldrig får barn dvs bara får mf på mf? När ska man ge upp...hur länge ska man fortsätta hoppas? Har visserligen ett barn, men längtar otroligt mycket efter ett till. Än så länge har det blivit ett mf och ett ma, tror ni att det har blivit något fel i kroppen efter min son så att jag aldrig kommer få ett till barn? Till sist så undrar jag om ni tror att det är lättare att bli gravid efter ett missfall? Min son tog 1.5 år på sig. Nu har jag vart gravid 2 ggr på 5 månader, alltså tvärtom nu, lätt att bli gravid men får då mf istället....suck....Många funderingar har jag, men jag gissar att alla i samma sits har det! Tänkte ventilera lite med er!

• Svar på tråden vanligt med flera missfall?
  • Helene33

jag har fått 2 st mf och 1 ma. Dom brukar göra en utredning efter tredje mf/ma i rad. Efter andra mf blev jag gravid 3 dagar efter det. Men det tog ett år efter mitt ma. Det är nog olika från fall till fall

• Herus

Jag har vart gravid tre gånger på raken och alla har slutat i mf.
    Nu har jag haft en mens efter det och tänker försöka på nygg igen.
    Jag har gjort en utredning men det visade inget fel. Jag ska nu ta proggisar efter nästa äl. Hoppas att det kommer att hjälpa till.

Jag tänker inte ge upp. Jag vet att tillslut så kommer jag att få behålla en bebis i min mage.

• LillSkruttet

Har haft 2 mf på 2 års försök att bli gravid. Tog ett år innan jag blev gravid första gången, mf i v 5, sedan tog det 3 mån så blev jag gravid igen, mf v6. Har sedan inte hänt något på 7 månader. Ska nu börja med Pergotime.

• kozzan

hej... jag hade 3, vad jag misstänker 4 mf innan jag fick behålla det barn jag väntar nu. jag har inte gjort någon undersökning eftersom ingen av graviditeterna var planerade. har blivit gravid med p-piller och p-stav så gynekologen tyckte jag skulle prova ett tag och se om det gick bra och det gjorde det. du blir säkert gravid igen. försök att inte oroa dig, det mår du bara dåligt av. lycka till

Svar på tråden vanligt med flera missfall?