• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Linhan89 skrev 2020-05-21 08:15:40 följande:

Nog va det ett riktigt streck, första testet på BIM + 3 eller 4

Testade imorse på ca BIM + 7 med digital och fick detta som jag nog ändå känt på mig. Håll tummarna för mig att det går bra denna gången, MA i november ??

Stort grattis!!
  • Nykär15
    Emmaaa91 skrev 2020-05-22 07:53:51 följande:

Bättre bild :)

På denna ser jag nåt svagt!! Så spännande!
  • Nykär15
    knäpptjej skrev 2020-05-23 10:05:21 följande:

Hej på er ! Vad tror ni om detta test? Ingen aning om var i cykeln jag är.. predictor early test

Ser ett streck, men svårt se om det har färg? Jag fick spök på sånt för några år sedan så inte använt de testen mer efter det. Men hoppas ditt är äkta!
  • Nykär15
    knäpptjej skrev 2020-05-23 11:42:28 följande:

Alltså förlåt för spam men tycker att bilden blir mycket suddigare när man laddar upp här.. zoomat in här

Ser nog mindre på denna. Men spännande se vad det visar i morgon eller övermorgon :)
  • Nykär15
    Majja92 skrev 2020-05-24 09:31:56 följande:

Hur gick de? Jag var uppe och kissade förut, sparade kisset i en kopp men har inte vågat testa än... vet att det kommer vara negativt :(

Spara det i kylen isf!
  • Nykär15

Jag har vart nojig med mina test, att de inte var starka nog, ökade tillräckligt osv...

Sen ville läkaren att jag tog hcg-prov i måndags som var BIM+2 och andra i onsdags BIM+4

Det översta oroade mig mycket och är ju ett test som mäter från 25. Alltså som ni ser, jag hade ju bra hcg men ändå gav testet inte fullt starkt streck.

Ville visa er att svaga streck betyder inte så mycket och behöver inte öka jättefort :)

På BIM var mitt streck bara hälften av styrkan på det översta...

• Nykär15
    ElkaSJ skrev 2020-05-24 21:13:39 följande:

Oj, vad spännande! Tack för att du delar med dig... konstigt ändå om testen ska visa på 25 men inte ens fullt gör det på dina 421? Det gör ju att testen plötsligt kändes ganska opålitliga.

Jag litar på testlagrets tester, men tycker inte man ska använda dem för mycket för att kunna avgöra en normal stegring. Så man ska inte bli rädd om testen blir svaga på och förbi BIM :)

Kändes bra dela den erfarenheten ifall nån nojar över styrkan på sina prov :) för det gjorde ju jag.
  • Nykär15
    ElkaSJ skrev 2020-05-24 23:26:11 följande:

Ja, precis! Snällt att du delar med dig. Testlagrets tester är Tento eller?

Ja Tento :)
  • Nykär15
    Frassex skrev 2020-05-25 06:53:26 följande:

Behöver andra ögon. Syns någon stegring?

Problemet är att jag förra cykeln plussade svagt men knappt synbar stegring och började sen blöda och fick missfall. Dessa svaga pluss förföljde mig hela nya cykeln och ägglossade redan cd 10 trots rester av hcg. Nu försöker jag tyda ev ny graviditet. Är på äl +10 idag och väntar mens idag om inte imorgon (smörjer nu med progesteronkräm för att förlänga min lutealfas).

Tycker stegringen är fin! Grattis!!
    Frassex skrev 2020-05-25 07:49:41 följande:

Wow att det inte blir tydligare med den ökningen av hcg, förstår att det förvirrar! Tack för att du dela!

Ja kände att det kan vara bra för andra att se!!
  • Nykär15
    Emmaaa91 skrev 2020-05-25 09:18:00 följande:

Skönt att se detta inlägget.

Jag tog ett graviditetstest i fredags 22/5 på morgonen vid 7.30 typ. Tyckte mig det visade svagt pluss, då var jag äl + 8 eller 10. Har haft symtom under veckan såsom lätt molande värk i nedre delen av magen, vid bäckenbenet och bak i ryggen, svullen och gasig mage, lätt illamående och i fredags fick jag även vita tjocka Luktfria mjölkaktiga flytningar. Dessa symtom har jag kvar ännu men det som tillkommit lite svagt, alltså hanterbart är att bröstvårtorna är lite ömma. Det som frustrerar mig mest nu är att jag testade mig även igår och jag tycker det såg negativt ut.. men dessa tester har legat sedan 2018 och ska inte användas längre efter september i år står det.

Har beställt clearbluetest som är på väg hem till mig, så testar inget mer innan de kommer.

Men vad tror ni? Är det någon mer som ser det jag ser? Blir galen på att inte veta säkert .. kul att höra vad ni tror dock!

Nåt ser man ju, hoppas det blir bättre på annat test :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester