• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

adnils skrev 2013-01-20 15:54:47 följande:
    Undrar en till sak. Min mens slutade 14/1 och flesta dagen jag hade positivt ältest var 17/1. Är inte det väldigt tight?

Jag skulle ta ett gravtest om jag var du. Ältest kan reagera på hcg. Var mensen som den brukar?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    adnils skrev 2013-01-20 16:15:43 följande:
    Min mens var inte riktigt normal. Den varade längre men var bara 2 dagar jag blödde mycket. Tänkte att det hade o göra med mitt tidiga missfall i december.

Ja så kan det ju vara. Har du något test hemma?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    adnils skrev 2013-01-20 18:51:56 följande:
    Ja, jag har både äl o gravtester hemma.

Jag tycker du ska testa för det verkar skumt med pos äl så många dagar.
  • kanske 4a
    adnils skrev 2013-01-20 22:08:17 följande:
    Men vad är det dom säger, att man ser inget på  vul förrän en viss vecka.. vilken vecka är det?

Känns så dumt att ringa kvinnokliniken med, och dom kommer fråga när jag hade min senaste mens med mera och jag har ingen aning :S

Klart att du måste ringa. Du förklarar precis hur det ligger till och sen vet de vad du ska göra. Du måste ju få göra VUL eftersom du nyss haft missfall och nu haft blödning men ändå fått solklart positivt test. Lycka till och berätta hur det går!
  • kanske 4a
    Sommarsnö skrev 2013-01-21 15:19:04 följande:
    Testade med Clearblue PLUS nu (trodde det var digitalt). Det visade såhär:

grattis!
  • kanske 4a
    adnils skrev 2013-01-21 21:59:14 följande:
    Peppar peppar så har min blödning nu ikväll varit minimal!! :)
    Hoppas den avtar o att gravtestet fortsätter vara positivt..
    säger det samma som viochdu, har du börjat blöda igen? Har du ringt gyn?
  • kanske 4a

Åhh knasten vilka ljuvliga bilder!!! 

• kanske 4a
    Skrutt 83 skrev 2013-01-24 11:53:45 följande:
    Någon här som beställt ifrån testlagret nyligen. La en order igår, innan kl 17 så borde få testerna idag men har inte ens fått en orderbekräftelse och på sidan står det bara att den avvaktar packning. Skrivit till kundtjänst men inte fått svar och när jag ringer så säger de på engelska att mottagaren inte går att nå..
    nämen, är du på G igen? Kul! Har inget svar på din fråga dock, ska aldrig mer beställa därifrån då jag fått massa spök på de, ggr...
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2013-01-23 21:07:33 följande:
    Jag har en undran ang äl-tester, nån som kan nåt om dom?

jag kan en del, svårt att veta innan man hört frågan :) så fråga på du :)
  • kanske 4a
    Skrutt 83 skrev 2013-01-24 13:04:55 följande:
    Vägkorsning: okej, fy vad trist, både att det tagit tid och att det varit fel. Det konstiga är att det inte går att få tag på dem, börjar ju undra om de lagt ner.. Vill ju inte beställa från billiga testet fören jag vet om de andra kommer.

Kanske 4a: haha nej inte på g igen :) Inte fått tillbaka mensen ännu, Meya är bara 4 1/2 mån. Vill bara ha lite koll på kroppen för att se om äl är på g. Sen slank det mer lite grav test för att dubbelkolla illamåendet senaste morgnarna. Jag är super sugen på en 3a framöver men sambon är nöjd med dem vi har. Han säger iofs att man aldrig ska säga aldrig. Har spiral så får väl hoppas den inte fungerar så bra

Haha ok, jag tyckte det var lite tidigt men... Jag hoppas han ändrar sig när det är dags då :) Själv väntar jag fortfarande :(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester