• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vetare skrev 2017-01-18 11:28:47 följande:

Men är detta positivt?

Svårt att avgöra, beror på hur de sett ut de andra dagarna? Vissa för bara sådär, jag får alltid starkare teststreck än kontrollstrecket eller precis lika starka när det är positivt
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    Madss skrev 2017-01-19 22:37:57 följande:

Säkert ett spökstreck. Ska ta slut på testen jag har. Blir det inte starkare så är det väl bara att vänta på mensen. Är där ingen bebis i magen så kan mensen faktiskt komma nu. Är på dag 34 i denna cykeln och jag börjar bli trött på att leva i ovisshet :(

Ser tyvärr inte ut som stecket man ser sitter rätt, de brukar sitta längre ifrån, ser mer  ut som någon missfärgning tyvärr.
  • Skrutt 83
    angel-1990 skrev 2017-01-21 11:03:36 följande:

Fick detta på ett äl test nyss (är på äl + 10 btw) har aldrig fått så här förut.. Vad ska man tro?

Skulle Tro att du får ett fint plus om du tar ett graviditetstest :)
  • Skrutt 83
    Nmah skrev 2017-01-24 13:36:14 följande:
    Är det positivt?
    Ser väldigt lovande ut!! Skulle tolka det som svagt positivt
  • Skrutt 83
    Jordgubbarmeglass skrev 2017-01-24 14:07:07 följande:
    Säkert 5 dagar kvar till bim, dock så är det något på testet. Dock litar jag inte på det alls..
    Ser väldigt lovande ut men är lite försiktig med cb då jag fått tydliga spök med dem. Men du är tidigt ute så förhoppningsvis fortsätter det att öka fint i styrka. Håller tummarna!!!
  • Skrutt 83
    crx skrev 2017-01-24 19:13:28 följande:

Jag hoppas.... så innerligt! Min man blev så himla ledsen verkligen. Jag med men också förbannad och förvirrad.... Har köpt tester nu med färg ist. :(

Kram till alla här inne!

Låter helt sjukt att de skulle kunna visa fel åt det hållet. Skulle nog snarare tro att det var precis på gränsen i hcg och därför testen visat olika pga olik koncentration. Själv plussar jag alltid starkare på em än morgonen. Alt kan det ju dessvärre vara så att det är en kemisk graviditet el jättetidgt mf. Har själv fått så en gång, fick bara svaga skuggor, plussade sedan på digital för att sen bara få svagt och börja blöda..
  • Skrutt 83

Blev lite full i skratt när jag såg denna annons på Tradera. Hur kan man lyckas låta bli att testa vidare efter plus om man har test hemma?? Jag fortsätter testa för att se hur det utvecklar sig. Uppenbarligen ingen testmissbrukare som säljer utan kanske någon med sundare inställning. Haha!!!

• Skrutt 83

Här kan ni se hur känsliga testlagret är. Plussade den 15/12, men kände att något var fel då testen långsamt blev starkare. Den 28/12 började jag blöda, blödde inte så kraftigt och plussade fortfarande väldigt tydligt. Det blev besök på gyn och där kunde man på vul inte lokalisera graviditeten men hade ändå hcg-värde på 126. Man ville följa det för att se om det fick ner fort som vid vanligt mf eller om det kunde vara ett utomkveds. Efter regelbundna blodprover sedan den 4/1 misstänktes utomkveds då värdet mer eller mindre stod still, gick ner och upp runt 20 enheter under en period på nästan 3 v. Man fortsätter bevaka det då det var så pass lågt men började prata om behandling med cellgifter om det inte gav sig. En sådan behandling skulle innebära graviditetsförbud i 6 mån :( då helt plötsligt hände det, det började plötsligt sjunka rejält. Så från i onsdags till igår sjönk det från 149-29 så lycklig! Kroppen verkar verkligen klara att ta hand om detta på egen hand. Då behöver vi bara vänta på att värdet sjunker till under 5 så kroppen kan ställa in sig på äl igen.

Det översta testet är taget igår innan jag åkte till provtagningen och här ser ni alltså ett test från testlagret när hcg är 29. så testlagret är verkligen känsliga. Här är nog enda gången man suttit och analyserat sina test och hoppats på att INTE få se ett streck till. På em var det betydligt starkare men imorse ännu svagare än det översta. Alltså kan resultatet skilja mkt mellan för-och em och jag testet oftast starkare på em. Hcg värdet lär ju vara detsamma i detta fall så testen kan ju skilja avsevärt beroende på när man tar dem också.

• Skrutt 83
    crx skrev 2017-01-24 20:34:18 följande:

Mm... jag vill så gärna tro att det är så, att ett plus alltid är ett plus... ska testa i morgon och övermorgon. Ett av dem på em då kanske?

Känner inte något särskilt i kroppen, haft ont i svanken ett par dagar o svaaaaaagt i brösten. Men inget uppenbart.. jag är så otålig bara, man kan ju tycka att vänta några dagar är coolers men jag får spunk! :D

Kolla min bild och text här ovan. Där ser du hur mitt testlagret såg ut morgon och em igår. Och hcg mättes i blodet på morgonen. (Lär inte stigit då det är ett mf/x som är påväg att tas om hand av kroppen) imorse var det tom ännu svagare än det översta så det starkare beror inte på högre hcg. Tog du det positiva på morgonen eller em igår? Hade jag tagit digitalt igår morse hade jag säkert fått minus, plus på em och så minus imorse igen om jag utgår från styrkan på testen, men hcg i blodet har nog varit detsamma om inte sjunkande
  • Skrutt 83
    osofin skrev 2017-01-24 20:46:06 följande:

Behöver lite hjälp. Kan ana en antydans till streck. Är lite osäker på

placeringen dock. Kanksw för tätt.

Ingen av bilderna är retuscherade. Ser ni nåt eller är det bara önsketänk?

Ser något men svårt och veta om det är en synvilla pga "fläcken"/"skadan" på remsan. Vad är det för test?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester