• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

MissJibs skrev 2012-09-19 13:06:54 följande:
    Jag ska ha väntad mens på lördag. Men ska opereras på fredag o kommer därefter att blöda i ca 4 veckor så då vet jag ju inte heller om mensen uteblir. :/

Men det låter ju som en operation du inte borde göra om du är gravid? Då måste de väl kolla upp dig med blodprov innan så du vet säkert, eller? Ser något väldigt svagt på ditt test.  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    fancyface3 skrev 2012-09-19 13:06:43 följande:
    Kan någon förklara vad rosenrot är bra för?
    Mäh mitt förra inlägg blev tomt :(

Infon är hämtad från en lista vi har i tråden för oss som äter kosttillskott för att öka chansen att bli gravid. www.familjeliv.se/Forum-1-336/m63236496.html

Rosenrot Vad är det/Var finns det: En växt som anses ge ökad prestationsförmåga, ökad sexlust, skärpt intellektuell förmåga, hjälper kroppen att anpassa sig till och hantera stress bla. Finns på hälsokost,      apotek och i flertalet internetbutiker. Fördelar: Ger mer regelbundna cykler och stimulerar ägglossning. Nackdelar: Kan ge överskottsenergi och ökade drömmar. Ska användas försiktigt vid diabetes pga av att rosenrot kan ändra ämnesomsättningen. Innehåller östrogen och ska tas med försiktighet vid endometrios. Dosering: 1-2 tabletter om dagen, från första mensdagen till ägglossning. Källa: www.nyfikenvital.org/ samt trådar på familjeliv
  • kanske 4a
    fancyface3 skrev 2012-09-19 14:02:55 följande:
    Kanske 4a: tack för infon: ska läsa igenom och kolla runt lite imorgon när jag handlar. Har folsyra hemma men så dålig på att minnas ta tabletterna.

Förresten är de normalt att inte ha lätt att bli gravid trots att man blivit det typ genom att mannen bara tittat på en 4 ggr utan att ens tänka på att ??

varsågod, det finns fler preparat i listan om du vill kika in i tråden. 

Bara för att man har haft lätt att bli gravid innan är det ju ingen självklarhet att man har lätt nästa gång. Det är ju så mycket som spelar in, ålder, sjukdom, ärr efter operation, tur osv. Men visst tycker man att det borde gå lätt om du lyckats 4 ggr snabbt med samma man. Hur många försök har ni gjort? 
  • kanske 4a
    Planerar smått 14 skrev 2012-09-19 14:10:34 följande:

Din sista fråga ja kan jag lugnt säga.

Folsyra gör det inte lättare att bli gravid men det är bra att äta det innan man blir det för det är bra för det blivande barnet.

Jag vågar inte ta nåt naturläkemedel då jag råkade ut för tråkigheter när jag tog det och blev gravid. Fick tidigare ÄL ja och då kanske inte slemhinnan i livmodern hann växa sig tjocl och fin eller nåt.

Fast jag har läst att folsyrabrist och brist på andra B-vitaminer kan minska fertiliteten. Så man ska absolut äta folsyra av flera anledningar.
  • kanske 4a

Oj här händer det grejer. Grattis till alla pluss! I morgon ska ni få se mitt test äl +8 :)

• kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-09-20 18:15:30 följande:
    Kanske 4a - hur dags? :P så jag inte missar!

Haha efter 9, jag ska ha möte mellan 8-9 :)
  • kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-09-20 21:16:56 följande:
    Kanske 4a- spara morgonurin då om du inte hinner innan. Eller du menade kanske att testet läggs ut då haha
    Hinner jag vakna iaf ;)
    Ja testet läggs ut då, testar gör jag direkt på morgonen men hinner inte lägga ut på datorn innan :)
  • kanske 4a

Jag kan ju bjuda på ett från i morse, alldeles förtidigt och utsmetat, men i väntan på mitt test i morgon :)
  • kanske 4a

Mamelie: Jag ser något svagt, hoppas!

Alex: Jag anar något på dina också, hoppas det är på riktigt den här gången och tack för trix igår :)

Här kommer mitt test från idag, översta inom tiden, undre torkat. Tyckte jag anade något på första men torkat syns inget. Nya tag imorgon men jag orkar inte vänta mer :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester