• Squeezy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Grattis till alla fina plus! :)

Jag hade äl under söndagen. Hoppas givetvis på det bästa. Ska försöka hålla mig ifrån att testa ett par dagar till iaf. :P

• Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-11-29 09:07:36 följande:
    Ägglossningen har skett och ett ägg är på väg upp längs den ena av de två och äggledarna till livmodern. Vanligtvis sker detta 12 – 16 dagar före nästa menstruation. Slidsekretet är tunnare och mer genomskinligt i det här skedet, för att underlätta spermiernas färd mot ägget. En del kvinnor kan till och med få lite ont vid ägglossning. En av de miljontals spermier som tömts ut har befruktat ägget när det befann sig i äggledaren. 

Barnet är en anhopning av celler vilka förökar sig snabbt medan de fortsätter sin färd genom äggledaren. Unika celler, vilka ska bli ert barn. 

Redan nu kan du känna ömmande bröst, illamående och molvärk i magen liknande de som många kvinnor känner före menstruationen. 

Alltså ... man kan alltså känna så här tidigt????!!! tycker det låter konstigt =)
    Men menas det att man kan känna så under äl?
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-11-29 09:11:03 följande:
    jag förstår det som att när det färdas kan man känna så?? eller=) hi hi jag vet inte! jag har haft mensvärk av och till hela dagarna i 3 dagar och jag har 10 dagar kvar till bim
    Spännande. :) Du har inte  börjat testa ännu? :P
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-11-29 09:32:35 följande:
    nej nej det är föör tidigt,det måste va nåt annat som spökar i kroppen på mig .. men mensvärk får jag ca 2 dagar innan mens!! annars känner jag inget,så man är ju inställd på att det inte tagit denna gången heller men jag har liksom inte letat symtom....
    Duktig du som kan hålla dig. Jag kommer garanterat att börja testa på torsdag redan. :P Och letar symptom gör jag helatiden hehe.
  • Squeezy
    Jenniesmamma skrev 2011-11-29 09:51:44 följande:
    Hej hej! Har tittat in här varje dag i några veckor nu utan att skriva nått. Men nu tänkte jag höra med er om en sak. Jag har köpt ÄL test ifrån testlagret och jag undrar hur länge man bör vänta innan man kastar testet som negativt, tar det verkligen 5-10 min innan man ser om det är postetivt eller inte? För kontrollranden kommer upp fort.
    Alltså, när det är pos så borde strecket komma direkt. Det gör det för mig iaf. För mig kommer det innan kontrollsträcket hunnit visas.
  • Squeezy
    sweasmamma skrev 2011-11-29 10:03:09 följande:
    när hade du nu bim?
    Har bim 10-11:e :P Kommer dock inte kunna hålla mig.
  • Squeezy

Ja, du kan ju sälja dom till mig annars hehe. :P Blir galen på mig själv. Bestämde mig för att inte testa innan torsdag tidigast! Men kan givetvis inte låta bli. Och inbillningssjuk som man är så tycker man ju att man kanske ser något, fast det är totalt omöjligt iom att äl var i söndags. Så jag vet att det inte går.

Nej, nu ska jag låsa igen badrumslådan där alla tester bor. Inte innan torsdag.

• Squeezy

Pumann: Hur ser dina äl-tester ut om du tar ett nu? Mina är fortfarande starka men inte positiva. Ser ungefär ut som dagen innan äl. Dock känner jag ju inget alls... Men kan du inte testa?

• Squeezy

på bild nummer 2 tycker jag mig se ngt...

• Squeezy
    JennyOhlsson skrev 2011-11-30 11:34:15 följande:
    här får ni ett till och anylasera
    syns mycket bättre IRL
    taget imorse, har torkat nu men strecken syns fortfarande

vad tror ni???
    BIM-2 -4

Fast jag vet inte... Ser ganska grått ut tycker jag nog. + att testet torkat. Svårt att säga.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester