• Choccolat

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Envira skrev 2011-10-20 22:04:17 följande:
    Men jag missar jättemycket då den här tråden går så fort framåt, och ibland bläddrar jag inte bak så långt som till när jag senast läste..
    Men att säga att jag är märklig och ett troll tycker jag väl är att gå över gränsen..
    Jag har aldrig varit ute efter att förolämpa någon, jag älskar att man kan skriva av sig i den här tråden och att folk är förstående..
    Men jag tror inte jag vågar lägga upp test och skriva hur jag känner här längre om jag ska bli kallad troll och märklig för att jag beter mig som den person jag faktiskt är.. 
    Först och främst så bad jag dig verkligen inte att lämna tråden. Men du skriver ofta att du är orolig, nervös, stressad osv. Vi är många som har skrivit lugnande stöttande ord, gett tips och råd. Varenda gång som någon tar sig tid, verkligen seriös tid för att vi "oroar" oss för dig, och skriver en massa positiva stöttande saker till dig, så svarar du inte. Lägger du dock upp ett test och någon svarar att det är negativt så svarar du direkt. Jag förstår att man missar endel för att tråden går så snabbt, men du har en tendens att inte svara alls när folk verkligen tar sig tid att stötta.

Det är ett fåtal personer här inne som brukar få lite extra mycket svar på sina inlägg, exempelvis Slemtorsk, och du. Det är ju såklart för att folk bryr sig om er! Vi följer er och hoppas!

Om du hela tiden skriver att du har besvär, ont, är stressad, svullen, ont igen, jätteont, mjölk i brösten osv osv osv... så blir vi OROLIGA och du svarar inte ens på vår oro. Du får hela tiden rådet att söka hjälp men då helt plötsligt så är du inte så orolig längre osv.. Ja, jag tycker det är mäkligt och jag tar näst intill illa upp över att alla bryr sig så himla mycket utan att få någon respons från dig.
  • Choccolat

För er som börjat blöda så håller jag tummarna stenhårt att det inte är mf på gång!!!

• Choccolat

Jag slutade röka när jag plussade första gången.. Jag föreställde mig en nyfödd bebis och att jag blåste ut all rök i bebisens ansikte. Det räckte för att kunna sluta. När det sedan visade sig att bebis hade dött i magen var första tanken att JAG MÅSTE UT OCH RÖÖÖÖKA! Rökte många månader till men längtar så mycket efter barn nu att jag måste maximera alla chanser som går (fått ett mf till på vägen), så jag slutade röka för 6 veckor sen nu. Helt värdelöst och jag saknar det KONSTANT men om det skulle hjälpa bara en gnuttans millimeter att bli gravid så är det värt allt!

• Choccolat
    Didajdidajda skrev 2011-10-21 13:16:50 följande:
    Vad tror ni... ? Jag vet inte det där med dagar. Vi hade sex för 1v och 3 dagar sedan ungefär + någon dag kanske... Jag har en massatester som ligger hemma och efter att det ömmat lite. Testade jag såhär;
    Det  är ju ganska suddigt.. jag tror tyvärr inte att jag ser något..
  • Choccolat

Finskaflikkan: jag har helt missat att du fick mf.. Kommer ihåg hur glad du var när du kom hem från kryssningen.. Jag beklagar verkligen!

• Choccolat
    bojji07 skrev 2011-10-22 10:31:55 följande:
    En kort cykel kan göra att man har svårare att bli gravid har jag hört. För då hinner inte ett befruktat hinna fästa i livmodern...
    Jag har inte läst ikapp allt så kanske någon redan svarat... men..

Nej, en kort cykel gör INTE att man har svårare att bli gravid. En kort lutefas däremot kan göra att ett befruktat ägg inte hinner fästa. En kvinna som har menscykel å 20 dagar och en annan som har en menscykel på 35 dagar kan fortfarande ha en lutefas på 14 dagar exempelvis och har då samma chanser.
  • Choccolat
    finskaflikkan skrev 2011-10-22 15:25:13 följande:
    Tog ett digitalt med veckomonitor... Stog Gravid 1-2veckor! Tjoho!
    Men alltså... hur tur har du????? Skicka lite stoft till mig tack! Och GRATTIS!!!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester