• Mymemlan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Susssiii skrev 2013-03-01 06:50:30 följande:

Kan du ana vilken färg strecket går i? ^^ :))
    tkr det ser rosa ut, tror du är gravid! :)
  • Mymemlan

Wow.. Kan inte fatta. För ett och ett halvt år sen opererade jag bort en äggstock då jag fick en stor cysta och påföljande infektioner.. Och nu är vi gravida på andra försöket, känns otroligt :)

• Mymemlan

Jag är på bim-4 nu och strecket kmr fram nästan på en gång på testlagret, men det är fortfarande rätt svagt, men har blivit lite starkare både igår och idag. Man behöver inte kisa elr hålla mot lampa för att se. När blir det starkt? Vill få lika starkt som kontrollstrecket så hcg stiger som det ska och inte blir ett utomkveds.. Har bara en äggstock och en äggledare så är livrädd för utomkveds.. När kan man kolla så det sitter rätt? :)

• Mymemlan

Nu behöver jag hjälp tjejer! :) 

Jag är på bim-3 idag och tkr testet inte är så starkt.. Men har blivit starkare sen bim-6 iaf.. Här kommer bilder!

bim-6

bim-5

bim-3

Strecket kommer fram fort och man ser det tydligt. Men när blir det starkare? När vågar man ta ett digitalt? Vill ju ha lika starkt som kontrollstrecket snart ju.. Kanske för mkt begärt så tidigt som bim-3? 

• Mymemlan
    ulricaz skrev 2013-03-03 07:47:31 följande:
    Mymemlan: det där är positiva test. Du är gravid, det har ökat. GRATTIS!!! Jag tror inte man ska jämför ökningar och styrkor på olika dagar med varandra, alla är olika och det skiljer ju tom mellan graviditeter hos samma person :)
    Tack! Är så orolig att det ska bli ett X, utomkveds bara.. :( Jag har ju bara en äggstock och äggledare då jag i november 12 fick operera bort vänstra äggstocken + äggledaren. Hela gick bort pga. att sjukvården inte tog mina smärtor på allvar och tiden gick så länge innan läget blev akut och hela min buk höll på blodfyllas. 
    Så skulle jag bli av med en äggledare om det blev ett X är det kört för mig, därför oroar jag mig :(  
  • Mymemlan
    idealisten i mig skrev 2013-03-03 07:55:09 följande:
    [quote=69013989][quote-nick]Mymemlan skrev 2013-03-03 07:42:23 följande:[/quote-nick]Nu behöver jag hjälp tjejer! :)  Jag är på bim-3 idag och tkr testet inte är så starkt.. Men har blivit starkare sen bim-6 iaf.. Här kommer bilder! bim-6 bim-5 bim-3 Strecket kommer fram fort och man ser det tydligt. Men när blir det starkare? När vågar man ta ett digitalt? Vill ju ha lika starkt som kontrollstrecket snart ju.. Kanske för mkt begärt så tidigt som bim-3?&nb Du kan ta en digital redan nu, du är helt klart gravid! Grattis! Om det är känsliga test (som mäter 10), kommer teststrecket antagligen inte bli så starkt, tidiga test innehåller mindre färg. Jag fortsatt testa till typ v.7 tills testerna tog slut och då var det fortfarande inte riktigt lika starkt -och det är en tvillinggraviditet jag här på g!
    det är testlagrets test. Vet inte vad dom mäter på faktiskt..
  • Mymemlan
    ulricaz skrev 2013-03-03 08:16:01 följande:
    Mymemlan: Tråkigt att du inte blev tagen på allvar och att det skulle sluta så illa för dig :( Jag tror dock inte att risken för x är större för att man har 1 äggstock kvar, processen är ju den samma. Tänk vad underbart att din kropp fungerar även efter allt du gått igenom :)

Var uppmärksam för samma symptom du fick sist, vilka symptom hade du då? Vilka symptom har du nu? 
    Det jag hade sist var inte ett X, utan en cysta. Tror inte risken är större, men är ändå rädd att det ska bli ett sånt. Ska boka ett tidigt ultraljud privat för att se att det sitter rätt. :) 
  • Mymemlan
    Plopps80 skrev 2013-03-03 19:48:21 följande:
    Hcg 108 via blodprov, vätska i livmodern för tidigt att se nåt men allt kommer komma ut av sig själv...Ingen farlig blödning men har den inte avstannat något tills imorn måste jag in igen och få blodstoppande. Det har redan avtagit lite. De var rädda för utomkvedes eftersom jag hade så ont och blödde men det var bara ett hederligt missfall..... jag som mådde illa igår och kände mig så gravid. Detta kom som en chock. Jävla skit.
    Men åh så tråkigt.. :/ Kram..
  • Mymemlan

Jag lämnade tråden men får återkomma till er, mf i v.8.. Hur snabbt kan man sätta igång igen? Tänkte så testerna slutar visa positivt av det gamla. Kul påskpresent..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester