Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2011-11-15 07:52:14 följande:
    bim-1 eller bim idag !! neg test och ingen mens,så den dyker la upp som en klocka imorgon!!! fast visst finns hoppet??!!=)
    hoppet är väl det sista som lämnar en???

Usch o fy ... i dag ska jag lära mig ge mig själv sprutor.. jag är ju tjejen som rotfyller utan bedövning pga min sprutfobi... jag blir yr och kallsvettig bara av att se en kanyl...

MEN jag får ju ta dem hemma, på kvällen....liggandes i sängen så svimmar jag så svimmar jag liksom. Funderar bara på vad jag ska säga till sonen om det hela, sprutorna måste förvaras i kylen och han lär ju se dem, han är ju i köket mycket och det är ju inte så att kylen är förbjudet område....jag är inte det minsta rädd att han ska sticka sig på nålar och sånt för de är väl skyddade och han är inte den som rotar i saker men han kommer att se dem och fråga..... och sen kommer han så klart berätta för sin pappa att "mamma tar sprutor" och sen är karusellen i gång för den karln är inte klok någonstans.............

Sen vill jag inte säga till sonen att jag är sjuk eller så heller för han är 7 år och han är väldigt känslig och livrädd för att jag ska dö eller försvinna. Han träffar mig ju så lite och är väldigt mammig just nu dessutom....får väl se till att hålla honom upptagen och väl försedd med mat o frukt att han inte går i kylen *S*

På lördag lär det ju inte bli så mycket hemma i af.. för då ska vi åka o hämta våra vigselringar som vi såg ut förra helgen
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-11-15 08:03:30 följande:
    Slemtorsk. Sprutorna ligger i sina förpackningar. Det syns inte utanpå. Lägg dem högt upp i kylskåpet så ser han den inte.
    När du tar dem kan du göra på toa så ser han dig inte Det går på några sekunder och jag lovar. Det känns inte. Nålen är så tunn. Den första sprutan se mer ut som en penna. efter ett par dagar lägger man till en annan spruta. Den känns knappt heller.
    Lycka till.
    jag måste ligga ner... för jag svimmar ofta eller blir iaf väldigt yr när det kommer till nålar..sen tror jag iofs att jag tar dem sent när han redan lagt sig.. jag ska inte lägga till någon annan spruta??? Bara ägglossningssprutan sen. Kommer att ha en "penna" hela tiden. Vad är det för extra spruta?

Ang kylen så spelar det inte så stor roll om jag lägger saker högt..vi talar om en lång liten man (140 cm nästan) och som gärna "fixar" till lite mat på egen hand med hjälp av en pall så han når högst upp...sen vette katten....vårat kylskåp är gammalt och lägge rman saker högst upp så fryser dem... kanske inte så bra *ASG*... det löser sig på nåt vis....Egentligen skulle det inte vara några problem att berätta för sonen, han är 7 år och inteilligent och har själv flera gånger bett om att vi ska skaffa syskon till honom långt innan vi själva ville det och jag har förklarat (redan då) att om vi skulle göra det måste vi gå till en doktor och få hjälp pga bonus-pappas handikapp och det förstår han... men jag vill inte att HANS pappa ska veta... och jag vill inte att min son ska behöva ha hemligheter från sin pappa....fattar ni?

Får han veta så får han... HAN kan hantera det och skulle nog tycka att det var spännande......mitt ex däremot skulle få fnatt och börja hitta på saker....
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-15 08:20:19 följande:
    du kanske ska säga sanningen så han inte blir rädd!! =) du kommer klara detta med sprutorna galant...vi hejar på dig =)

ja precis,får typ ALLTID mensen dag 23 eller 24 på natten,dag 24 idag =) man kan ju alltid hoppas  
    Jag tror att jag säger sanningen om han frågar.. för jag är kass på att ljuga så OM jag skulle försöka mig på det skulle han genomskåda direkt.. han är grymt intelligent (funderar över vem han har ärvt det ifrån *S*) och skulle förstå att något inte stämmer.... men så länge det går ska jag hålla mig undan med sprutorna.

Jag vill inte heller att han tex får upp hoppet, eller blir orolig för mig i onödan... så märker han något så berättar jag annars försöker jag smyga...

Dag 24.. spännande...... jag håller tummarna att den fortsätter hålla sig borta då
  • slemtorsk i din bralla
    Squeezy skrev 2011-11-15 08:33:50 följande:
    Har ni husdjur? Säg isf att det är någon allergispruta till något av djuren. :P Alt göm dom i något annat, t ex en karting med batterier eller något. :)
    vi har både hund o katt... men som sagt.. en vääääldigt smart o vetgirig kille som isf skulle KRÄVA att få se när jag ger sprutorna*S*

Han är ju hos mig i helgen bara nu så det rör sig om två dagar (fre-lör) så det löser sig säkert
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-15 08:39:06 följande:
    jag håller såklart tummarna jag också MEN jag har inga symtom på graviditet så ... =( 
    det hade inte jag förrän vecka 25 med min son... så det behöver inte betyda något
  • slemtorsk i din bralla

ha ha.. jag säger då det... var på repro i dag för att lära mig ge mig själv sprutor.. och det gick ju bra, nålen är så tunn att den faktiskt inte känns... men sen började barnmorskan fråga mig om hur det gått hittills och när jag berättade att dels mensen var sen 2 dagar och att den var ytterst sparsam så höll ögonen på att poppa ut... så jag fick ta ett gravtest och ett blodprov.. bara det att jag kissade typ en timma före, men hon tyckte det var lika bra.Nu visade det negativt men om blodprovet (som ska kolla om jag verkligen är nedreglerad)  visar konstiga hormoner får jag ta ett blodprov som känner av hcg....... tydligen ska mensen var minst lika mycket som "vanligt" oftast så är den MER riklig...... och det kan jag ju inte påstå att den var, den var snarare extremt sparsam utan massa slemklumpar den här gången......

SÅ jag får inte börja med sprutorna i dag som planerat utan måste vänta tills resultatet på blodprovet kommer och ev även tills en hcg-mätning är gjord...*S*

JAG tror inte att jag är gravid men jag trodde det var vi som var testomaner och inte vården haha

PS Mari-anne.. hur gick det för dig hos läkaren idag?

• slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-11-15 18:02:31 följande:
    ha ha..TÄNK OM DU FAKTISKT ÄR GRAVID???? såååå roligt =) väntar spänt på blodproverna
    ja det vore ju lite ironiskt.. det var så härligt för sköterskan som tog proverna kände igen mig från förra gången (och det var i MAJ!!!!!!!!!) kom i håg vilken utbildning jag gick och att jag var spruträdd så hon var skitbra emot mig.... hon tyckte dock att vi kunde gjort HCG-mätning direkt när vi ändå var igång och det kan jag ju hålla med om men vi får avvakta o se helt enkelt
  • slemtorsk i din bralla

Mari-anne......äggblåsorna ska ju vara där..det betyder ju att du är före ägglossning i din cykel. Har du tagit reda på vad det kostar o vad du behöver för mediciner eventuellt inför inseminationen? Tänk oxå på att i vår ålder så är chanserna inte sa stora tyvärr trots bra kropp och övervikt drar ner oddsen ytterligare så var realistisk. 10- 15 % chans att bli gravid VIA insemination brukar man tala om....och det minskat m ålder. Varför togs inte klamydiatest? Det måste man ha gjort inför ivf. Och insem i Sverige iaf, görs hos alla bm på provtagningen:... Du bör nog ta hiv-test oxå så är allt sånt klart. Lycka till

• slemtorsk i din bralla
    Trolleri skrev 2011-11-16 08:51:55 följande:
    Sluta rekommendera folk att göra digitalt test... då kommer ju den här tråden att dö ut. Flört
    ha haha.. men man tar ju "icke-digitalt" först.. och sen även om man får "inte gravid" så är det väl typ mer regel än undantag att man plockar isär det digitala och analyserar strippen innuti *S*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester