• Alvedon83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Molker93 skrev 2024-02-06 08:15:08 följande:

K

An det vara något eller ser jag i syne?

Tycker det syns ett svagt streck
  • Alvedon83
    lalalovee skrev 2024-02-06 19:10:49 följande:
    lalalovee skrev 2024-02-06 08:08:11 följande:

Imorse. Nu ska jag hålla mig 😅

är onekeligen blått irl!!! 

någon?
    Syns ett streck, men dom är så luriga cb, köp en annan sort och testa med istället
  • Alvedon83
    LillHumlan skrev 2024-02-13 09:21:37 följande:

Hej,

Syskonförsök i nästan ett år utan minsta antydan till skugga, men idag ser det ut såhär. ÄL+12 (plus minus några dagar för jag har inte tempat eller tagit ÄL-test)

Vad tror ni? Ska ta ett digitalt sen när jag har varit i affären.

Tycker det ser positivt ut
  • Alvedon83
    Summertime skrev 2024-02-28 10:36:08 följande:
    Någon som ser något på dessa bilder? 
    Syns nåt svagt men hade inte litat på dessa tester
  • Alvedon83
    mrsWikman skrev 2024-03-06 08:23:08 följande:
    Syns nåt svagt men hade inte litat på dessa tester, prova en annan sort
  • Alvedon83
    pinkdoll skrev 2024-03-08 11:41:15 följande:

Hej !!! Min mens är 10 dagar sen , tog detta test idag.  Jag ser såklart 2 streck men är de rätt " placerade " apotekets egna test och ska de vara så mycket åt höger strecket för positivt ? 

Jag och min sambo har försökt i nästan 3 år och få barn och startade en barnlösutredning i November . Dock bara i start skedet av utredningen ännu . 

Är jag gravid ???? 

Testremsan i har nog bara hamnat lite snett när testet tillverkades. Grattis🥰
  • Alvedon83
    mrsWikman skrev 2024-03-07 23:41:10 följande:

@maymom 
    "svaga så långt efter ÄL" ?

Det är 13-14 dagar sedan ägglossning och jag har BIM på lördag, så jag tycker snarare att det är tidigt. 
    Ska ta ett digitalt på lördag. 

Hur gick det mrsWikman?
  • Alvedon83
    Nostalgitripp skrev 2024-03-17 10:34:31 följande:

Tydligen blir ju bilden både snurrad och otydligare, men jag gör ändå en chansning. I originalbilden och verkligheten kan jag ana att SVAGT SVAGT streck i linje med det beige/rosa på underlaget. Jag är på BIM-2 så jag kommer att ta ett nytt test på 48h (troligtvis före det pga otålig). 😅

Jag tycker det syns ett svagt streck😊
  • Alvedon83
    Neeaaa skrev 2024-04-06 09:18:11 följande:
    vad tror ni? jag Vågar inte tro något :/
    Ingen tvekan där, grattis!
  • Alvedon83
    Summertime skrev 2024-04-23 12:16:28 följande:
    Hej! 

Är ÄL+ 9 eller 10, vet inte exakt. Har testat med Tento snabbt och enkelt som var negativt. Tog sedan Clearblue testa tidigt och fick detta. Vad tror ni? Är så förvirrad. Spökstreck eller? 
    Dom där testerna är så luriga, blir ofta spök på dom.
  • Alvedon83
    Anonym (Majsan) skrev 2024-05-04 02:30:33 följande:

Jag har inte haft koll på ägglossning och det kan eventuellt vara för tidigt för att testa, men jag har tagit två stycken clearblue test idag. Ett testa tidigt och ett vanligt. Testen var negativa, om man inte räknar med en svag skugga som endast sågs i vissa ljus. Bägge testen fick dock dessa linjer när de torkade. VET att det kan hända, men är det så vanligt att det ska hända på två olika test samma dag, eller kan det vara indikation på att det kan vara ett tidigt plus? Något som har erfarenhet..?

Cb får alltid linjer efter att dom torkat, betyder inget tyvärr
  • Alvedon83
    Anonym (HF) skrev 2024-07-02 12:05:35 följande:
    Hur långt efter äl är du? Kom strecket inom tiden?
  • Alvedon83
    Anonym (HF) skrev 2024-07-02 12:16:33 följande:
    8-9 enligt NC , ja efter 12 min kom det men va jätte svagt då men nu va det starkare. Men hoppas inte för vet hur CB tidiga kan va så håller ut tills om tempen dippar för då vet jag att mensen kommer 
    Spännande, hoppas det är ett riktigt plus👍😊
  • Alvedon83
    Lind85 skrev 2024-07-09 20:06:30 följande:

Vad säger ni om detta? Vet att Clearblue early kan ge falska streck men detta kom upp inom fem minuter och syns hur jag än vrider och vänder på det och det är ljust blått. Jag hoppas verkligen på att det är något denna gång, försökt i tre år snart för att få till syskon. Bim på torsdag,  ska hålla mig och ta ett digitalt då. 

Ser positivt ut😊
  • Alvedon83
    Anonym (Spöke eller plus) skrev 2024-08-06 19:20:00 följande:

Tog ett graviditetstest igår på jobbet och läste av inom 3-4 minuter och då var det inget plus. Stoppa ner det i ryggsäcken för att jag ville inte slänga det där. Läste av efter 2h.. vilket man kanske inte ska göra. Då ser jag ett plus. Det är fortfarande ett smalt streck idag. Har aldrig varit med om att negativt test visat ett smalt streck, utan det har varit negativt.. kanske skulle väntat 10 min.. det enda rätta är väl att göra om det om ett par dagar. Tycker dock inte det borde vissa något plus då jag trodde att jag hade äl.. Kan det bli svaga streck på ett negativt test? 

Cb ger alltid dessa torkstreck, betyder tyvärr inget. När hade du äl?
  • Alvedon83
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-04 00:05:24 följande:
    Syns nåt lite svagt, spännande, har du tagit nåt nytt idag? 
  • Alvedon83
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-04 22:24:15 följande:
    Hej. Detta är dagens. Vad tycker du?
    Det ser ut som ett streck men var lite pixlig bild. Vad tycker du själv, syns det mer i verkligheten?
  • Alvedon83
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-05 19:03:24 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett till från babyplan nu i eftermiddag. Hade inte hållit mig i 4 h och har druckit. Jag tror att det är ett streck där. Någon?

Tycker det ser positivt ut👍😊
  • Alvedon83
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-06 11:20:13 följande:
    Jag är gravid. Idag fick jag svar på CB veckoindikation.
    Va roligt🥰grattis
  • Alvedon83
    PrettyTiedUp skrev 2024-10-20 06:51:08 följande:
    Det var svårt, men fick till det skapligt.
    Ser positivt ut
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester