Linis skrev 2012-08-21 19:23:13 följande:
Jag har alltså fortfarande inte plussat och ännu inte fått min mens. Kroppen är annorlunda och beter sig följande:
*Ömma bröst, kommer oftast mellan äl och innan mensen, släpper när mensen väl kommer
*Sambo ser större bröstvårtor och mörkare vårtgårdar
*Högre kroppstemp.
*Känner mig varm, anfådd och klarar knappt att gå upp i trappan till övervåningen utan att bli slut.
*Är trött
*Har ont nedanför naveln och ner i tjejmagen, ont när jag nyser och anstränger mig
*Har ingen mensvärk och inga menskänningar - vilket jag brukar ha, jag kan oftast säga "idag kommer mensen"
*Mer flytningar än vanligt
*Svullen i kroppen
*Jag är jättekänslig psyikist
*Kissar ofta
*Har en allmän känsla i huvudet att något är annorlunda i kroppen och att jag är med barn
Jag har testat mig med olika tester (rfsu, cb, apotekets, billiga från nätet) men alla visar neg. Jag är idag på BIM+4 och undrar hur sent man kan plussa? Börjar bli lite orolig för smärtan i magen men vill inte ringa rådgivningen och få skäll och tillsägningar (som de ofta ger till folk som försöker bli gravida). Någon annan än jag som går och väntar på sitt plus?
när jag blev gravid så hade jag inga smtom.. eller jo men först mkt senare , mörkare bröstvårtor kom i v 9-10 ! ömma tuttar i v 7 , andfådd runt v 20 ..osv osv , det är väääldigt individuellt och en del plussar sent som 7-14 dagar bim+ , men vet att när vi försökte bli gravida fick jag massor symtom när jag inte va gravid !! men håller verkligen tummarna !!!
det enda jag märkte av va ökade flytningar samt mensvärk