• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

förstis skrev 2012-05-24 11:25:27 följande:
    Gör ett fostervattensprov för att få lugn i kroppen.
    Jag har själv gjort 2 st och de känns obehagligt och fick mensvärk efteråt men själva provet var ok att göra. Första gången fick vi ett KUB-svar 1:5 och det visade sig att fostret hade DS och vi valde att avbryta graviditeten. Jättejobbigt men det  var det rätta valet för oss. Denna graviditeten fick vi erbjudandet att göra moderkaksprov men placenta låg i bakväggen så det gick inte och vi fick göra fostervattensprov istället med ett svar som var bra!
    Hör om det finns möjlighet att få göra moderkaksprov istället för det kan du göra tidigare och du slipper gå och vänta.

Håller tummarna för dig/er!!    
    fy va jobbigt =( och vilket jobbigt beslut , vi kommer behålla om bebis är frisk i övrigt 
  • sweasmamma
    Binegar skrev 2012-05-24 11:51:51 följande:
    BIM-4 idag. 3 månader till. Händer inget börjar jag med p-medel igen för att sätta mig i skolbänken, vilket vi kom överens om. FY FAN VILKET JÄVLA SKIT.
    12 månader har gått sedan vi började försöka, och vad fick vi? jo ett enda jävla äcklig MA.

Jag skiter i vilket. Livet är ändå enklare utan barn.
    *sitter hon är och spyr ut med smärta i vänster äggstock & halsbränna*

nä.
    nu skiter jag i det här.
    är livet enklare utan barn ??? varför försöker ni då ? ganska dumt sagt 
  • sweasmamma
    Binegar skrev 2012-05-24 11:56:04 följande:
    Det är väl nästan ett faktum att livet är enklare utan barn?
    Livet är enklare utan hund och häst också. Men ändå har jag det, för jag tycker det är värt det.

Jag tycker inte alls att det var dumt sagt.

Finns massa saker som livet skulle vara enklare utan. Men ändå har man det i sitt liv.
    livet är INTE enklare utan barn !! har du barn ? vet du ? tycker ändå det va ganska korkat sagt i en tråd där säkert ALLA inte tycker det är enklare utan barn 
  • sweasmamma
    Hessen skrev 2012-05-24 15:09:09 följande:
    @ Sweasmamma

Jag skaffade ett konto bara för att kunna svara dig! (Jag har tjuvläst lite i tråden innan).

När jag var gravid med vår son så fick vi exakt samma resultat på KUB dvs.1:36 och vi var också helt knäckta. Vi gjorde ett fostervattenprov fyra långa veckor senare (vi kunde inte göra moderkaksprov eftersom vi skulle göra en långresa direkt efter). Men allt visade sig vara helt ok med lilla bebben och idag har vi världens underbaraste lille son som är hur frisk som helst.

Eftersom vi fick vänta så länge på resultatet så gjorde de ett extra noggrant ultraljud och redan då tyckte läkaren att det såg lovande ut. Hon tittade bland annat på att näsbenet var tydligt och att hjärtat såg fint ut.

Försök tänk att även om resultatet inte är det bästa så är det ändå ca 97% chans att bebisen är frisk!!!

Stort lycka till!
    /Hessen
    TACK FÖR SVARET !!!!

vi kommer göra fostervattensprov ELLER moderkakaprov nästa vecka=) har kjollat på mina UL bilder och tycker det ser normalt ut , näsbenet syns tydligt och fina propetioner men man får ju avvakta ! jag kände mig SÅÅÅ ledsen men är liiite mer optimistisk nu =)

TACK KÄRA DU  
  • sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-05-24 19:38:08 följande:
    Sweasmamma: vet hur du känner vi fick 1:27 på trisomi 13 och 18 och 1:354 på trisomi 21. Kom i håg att det bara är ett sannolikhets test. Säger inte så mycket egentligen.
    Personligen avskyr jag kub missvisande för många
    Kram till dig.
    tack !! jag ångrar att jag gjorde det faktiskt!! jag fick bara reda på 1:36, inget mer?? dock va nackspaltsvätskan 2,2 och allt såg bra ut , det va blodprovet som gav mig hög risk !

KRAM  
  • sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-05-24 20:33:13 följande:
    1:36 för DS eller vilken trisomi ?
    ds tror jag ...dom sa faktiskt inget ??
  • sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-05-24 21:33:56 följande:
    Kan inte det där med nackspalten .. Minns inte vad vi hade..
    Jag tycker inte siffrorna säger något. På oss var det ju helt fel. Vi hade ju låg risk för DS och hög på de trisomi 13 och 18 men det var ju DS barnet hade.
    Oroa dig inte. Moderkaksprovet kommer vara bra.
    Denna gång hoppade vi kub och gick direkt på moderkaksprov.
    aha okej ...dom sa inget alls till mg, bara 1:36??? 

behöll ni barnet ? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester