• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

girlgirlgirl skrev 2012-07-31 22:29:00 följande:
    Hallo Hallo ! Gjorde detta cb test idag, är de ett positivt eller spök? 

tyvärr. Ser ut som CBs klassiska spöksträck. Det är för tunt. Håller tummarna för ett bättre resultat imorgon...
  • lilaemma
    vincere skrev 2012-07-31 22:25:33 följande:
    Måste fråga också, du verkar lite mer insatt!Skrattande Jag har som inte tok-tempat, men jag vet att jag alltid sen flera år tillbaka har en grundtemp på ca 36,4/36,6 men nu har min temp (sen jag började kolla i lördags) på 37,4/37,6..

Men som jag har förstått det så är det alltid högre mellan äl&mens? sen om mensen kommer så sjunger den igen... eller har jag missuppfattat det?
    Jupp tre dagar på raken av högre temp krävs för att man ska vara någorlunda säker på att ägglossning har skett. Ibland kan man se ytterligare en stegring när ägget fäster... så ser man en "trifasisk kurva" så kan man verkligen börja hoppas...
  • lilaemma
    telgebo skrev 2012-07-31 22:39:24 följande:
    Fast trifasiskt är inget säkert tecken på +.
    Nej, men det är stor anledning att hoppas. Tror det ligger på 75% av de trifasiska som plussar...
  • lilaemma
    girlgirlgirl skrev 2012-07-31 22:34:32 följande:
    Förstår inte riktigt de här med spökstreck, hur kan de ens bli ett tunt streck om man inte är gravid, någon som vet?
    Det tunna sträcket är inte färg på själva testytan, där fastnar bara färg om man har hcg i urinen. Det är färg som fastnar i kanten till testytan. Det kan hända på alla test, men gör det väldigt ofta på CB.

Grå streck (som spökplussen på testlagret oftast är fast det är svårt att se färgen när det är svagt..) blir för att man ser vart testytan är och där har inte heller färg fastnat. Det samma med vita streck. Det är först när testet verkligen har färg (även om det är svagt) som det har med gravidhormoner att göra,
  • lilaemma

tegelbo: Om du ska få coverline på ff måste du ha tre höga tempar i rad. Det ser inte ut som du haft äl ännu. Är du säker på din definition av sekretet, det är inte creamy du har?

• lilaemma
    Amandasmamma2010 skrev 2012-08-01 12:13:12 följande:
    Hej tjejer!
    Plussade i Juni och la upp bilder här på tråden, men Tyvärr slutade det i MA för mig... Jobbigt äär det minsta jag kan säga.. Jag har inte blödit något än och har en tid bokad till 7/8 för skrapning om inget  kommer innan dess.. Har flera erfarenheter av MA? 
    Vill bara börja blöda ut allt så man kan börja på en ny kula!   
    Hur fick du veta att det var ma? Har du varit på vul?
  • lilaemma
    Amandasmamma2010 skrev 2012-08-01 13:31:56 följande:
    Jag va på vul förra veckan pga en brun flytning och allt var ok, hjärtat slog men fick ändå en tid till en till vul en vecka senare för att jag ska slippa oroa mig osv men där konstaterades att hjärtat slutade slå förra veckan efter vul nån gång då fostret inte hade växt mer..
    Åh, vännen, vad jobbigt! Vilken mardröm. Tillåt dig att sörja tillsammans med din partner och så hoppas vi att din kropp klarar det här på egen hand. Var rädd om er!
  • lilaemma
    girlgirlgirl skrev 2012-08-01 13:46:08 följande:
    Jag misstänker att jag kan va i vecka 4 , har testat svagt positivt, gör man de i vecka 4 ?
    Har du bild på testet?
  • lilaemma
    girlgirlgirl skrev 2012-08-01 13:56:58 följande:
    Jag laddade ju upp en bild här igår som ni trodde var spökstreck, men jag är tveksam.
    Är det samma test så är det fortfarande spöksträck. Ett riktigt pluss på CB är inte så tunt. Ta ett nytt test och hoppas på ett bättre svar.
  • lilaemma
    girlgirlgirl skrev 2012-08-01 14:00:54 följande:
    Men ett plus är ju alltid ett plus sa en barnmorska till mig idag på telefon.
    Ja, om man har fått ett plus så är det så. Men det som du har visat här är inte ett plus. Ta ett nytt test.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester