• ginana01

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

beso skrev 2018-02-19 21:56:07 följande:

Gå till gyn o gör vaginalt ultraljud! Har dina tester inte visat nåt mer ännu är du antingen en sk ovanlig låghormonare eller så är det nåt hormonknas kanske? Ev ett tidigt mf som inte blött ut? Blir nog skönt för dig att få veta och billigare än dessa dyra tester. Förstår det är jobbigt! :(

Försökte ringa gyn idag men kom inte fram så ska försöka på nytt imorgon
  • ginana01
    Upprepade missfall skrev 2018-02-20 16:03:06 följande:

Jag håller faktiskt inte med de andra om att man inte ser ett dugg på något av dina test. Jag ser små skuggor på några av dom. Men om du hade varit gravid nu så hade det synts tydligt. Vet inte hur mkt du redigerat testerna heller, men de går att redigera så det syns streck på nästan varenda test så om du behöver redigera testen för att se något på dem är det inte positivt. Om du gör ett digitalt test nu och det visar negativt så är du inte gravid. Att vara sk låghormonare är inte heller en logisk förklaring då de innebär att du ska vara flera veckor gången och ha under 25 mIU/ml i hcg när det borde vara på tusentals mIU/ml.

Jag tror att det du ser är helt vanliga spökstreck som man kan få på alla test. Jag kan nämligen omöjligt avgöra om det är rosa eller grått, då de enda bilder på testet då de ser lite rosa ut också ser väldigt redigerade ut. Länkar en förklaring från testlagret på vad ett spökstreck egentligen är, ett lästips som kan göra att man förstår lite bättre.

www.testlagret.se/varfor-konstigt-spokstreck-graviditetstest

Fortsätter du testa så skulle jag iaf inte dela fler bilder i gruppen på ett tag då de enbart kommer leda till att du blir besviken och alla här blir irriterade på dig. Kram och Lycka till!

Hej

Tack för fina ord

Några bilder har jag redigerat för det är svårt att ta bild med mobilen men streck finns där det är jag säker på.

Här är en som inte är redigerat och avgör själv
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester