slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-21 12:38:32 följande:
Han var rökare.. har rökat sen han var i tonåren så jag är jättestolt, han hade visserligen dragit ner så det var typ 5-10 st om dagen men efter att vi hade träffats första gången (exakt fyra år sedan i går) så sa min son (som var med.. vi träffades i Nordstan efter att ha chattat lite...enbart på vänsklapliga grunder) "Mamma.. han var ju snäll.. honom kan du få pussa på men det luktar äckligt när han rökar"... detta framförde jag till mannen och dagen efter slutade han.. hade ett par "återfall" och när han hälsade på sina styvbarn för 2 sommrar sen rökte han några paket men med den exfrun så är det förlåtligt *S*
Jag brukar sällan dricka på familjesammankomster... dels eftersom jag inte har körkort och mannen alltid kör, tycker det är orättvist emot honom om jag sitter o dricker, och dels för att jag tycker faktiskt inte att det är så gott längre... mognadsfråga kanske *S* Min svägerska får stora spelet på mig varje jävla jul och påsk för att jag inte tar snaps till maten... jag har ALDRIG druckit snaps och försöker förklara för henne att jag spyr av det, tycker att det är vedervärdigt...ändå frågar hon minst 3 ggr varje middag vi är hos dem... underligt.. och hon är ändå över 50..
Samma sak med öl och vin till maten.. jag föredrar faktiskt mineralvatten/HerrljungaCider eller på jul/påsk så ska det vara MUST.... det har hon fortfarande inte fattat haha.. tror inte det blir några problem om vi blir gravida heller för mannen kan nog inte hålla tyst om det....
Väldigt strongt av honom att bara sluta så helt tvär så. Var faktiskt min pappa som fick mig att sluta röka rakt av så. med en muta då såklart, ett körkort. Men dum var ja å börja snusade istället. Hoppas en graviditet kan få mig att inte börja igen efteråt.
Jobbigt att hon inte förstår och att de blir samma visa varje jul/påsk, jobbigt att gå på repeat varje högtid eller sammankomst ;) Jag tror faktiskt det är en mognadsfråga. Jag föredrar också något annat än öl/vin till maten vid såna tillfällen. Tycker inte öl eller vin passar till mat. Snaps är ju helt uteslutet för min del, usch mår bara dåligt, tål de inte.
Haha för vår del lär de ju bli jag som inte kan hålla tyst om det. Men får försöka tills man gått en viss tid iaf ;)