• Lindis1974

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kan du inte lägga upp en bild på den digitala oxå ? Alltid så mysigt att se :)

• Lindis1974

Coolt. På min test stod det inte på finska. Gör det de på vissa bara?

• Lindis1974

Lägger du upp bilder från mobilen? Hur? Funkar inte för mig.
    Men bilden är väl tagen med en vanlig kamera? Med tanke på storlek och närbild ?

• Lindis1974

Vilken supermobilkamera du har Sisko.

• Lindis1974

Men vad har du för mobil ? Hur ser bilden ut när den inte är fixad så? E nyfiken för min mobil kan inte få så fina bilder. Även om jag fixar dem.

• Lindis1974
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-27 10:10:03 följande:
    jag kollade nyss och chanserna ligger på max 35% vid första försöket men det är skit sak samma...Jag ogillar bara när folk får upp hoppet onödigt högt och på första försöket är det 25-35% enligt www.fertilitetsguiden.nu/therapyOptions/Assis... vilket också är den sida som min läkare rekomenderade för vidare info förutom den som Sahlgrenska själva har...
    Det där varierar väldigt från klinik till klinik. Där jag går ligger säger man 40-45 % chans att bli gravid vid första försöket.
    Sen finns det kliniker som har betydligt sämre siffror. Så snittet överlag kanske blir sämre.
  • Lindis1974
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-27 11:20:57 följande:
    Fast det är ju "bara! 30% chans att bli gravid på naturlig väg så varför skulle det öka så extremt med ivf, det är ju inte riktigt logiskt.. men men...

PS jag har inte bara kollat på internet (där jag kollat 6 oberoende källor) utan frågat 3 läkare, en på Sahlgrenska, en på ivf-klinikeni Falun och en i Danmark. Men då har 9 källor fel då antar jag när de säger att chanserna ligger på ca 25% vid första IVF-försöket men det kan diffa lite nedåt och lite uppåt pga ålder och faktor... men jag ger mig.. ni har rätt jag och mina källor har fel.. och helt plötsligt så ökar mina chanser radikalt att bli gravid
    Det är inget konstigt att chanserna ökar vid IVF. Man får ju vid tilfället in en befrukat ägg i kroppen , det skapar en enorm fördel. kroppen är även förberedd med hormoner för att skapa en tjock slemhinna som ägget vill fästa i. Det är även inte helt ovanligt att en ägglossning hoppar över vid en vanligt försök och den risken finns ju inte vid ett stimulerat IVF försök.

nedan ser du hur stor chans det är att bli gravid på vanligt sätt om man träffar ägglossning
    - 15 år, 40%
    - 20 år, 40%
    - 25 år, 30%
    - 30 år, 25%
    - 35 år, 20%
    - 38 år, 10%
    - 40 år, 5%
    - 43 år, 1%
  • Lindis1974

Ja massor med gånger. Har aldrig fått ett postivit ÄL test på morgonen.

• Lindis1974

Marie-Anne. Det blev ju såklart något galet när du mixtrade med testet. Gravid plus 3 är dessutom rätt omöjligt just nu.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester