• bojji07

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Elizabett skrev 2011-10-20 11:28:19 följande:
    Hej alla proffs!

Har BIM om sex dagar och kunde så klart inte vänta längre utan var tvungen att testa med en sticka från Testlagret. Visade negativt.

Är det helt kört nu? Man ser ju folk som ändå får en svag aning till ett andra streck så här tidigt men jag kan inte se något.

Finns det fortfarande hopp? 
    En väninna till mig plussade inte förrän två veckor efter BIM, hon var väldigt låghormonad. Bidde en liten kille
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • bojji07
    SpankyCake skrev 2011-10-21 08:00:24 följande:
    Jo, men kul
    Började blöda i morse...
  • bojji07
    förväntansfull01 skrev 2011-10-21 07:52:55 följande:

Fick positivt besked i morse när jag testade med CB digital! Att jag är gravid är det nog ingen tvekan om längre! Solig

Frågan är ju bara hur bebisen påverkas av att jag har lågt gulkroppshormon i kroppen. Om någon är väl insatt i ämnet får ni gärna hojta till!

Nej nu finns det ingen tvekan längre....en junibebis
  • bojji07
    Kolasnöret skrev 2011-10-21 09:30:36 följande:
    Men jag funderar. Vissa säger/skriver att när det är ett missfall så ska man blöda och det ska göra ont. Jag har inget ont alls...blöder bara.
    Jag griper verkligen efter alla strån jag kan :)
    Vid mitt MA i v 11 så började det bara som färgad flytning och gjorde inte ont alls. Hade inte ont över huvudtaget på hela tiden....
  • bojji07
    sweasmamma skrev 2011-10-22 07:31:36 följande:
    dag 24 och vem kommer på besök om inte mensen Gråter
    superledsen,nedslagen men reser mig upp,borstar av mig och ser fram mot nästa ÄL!! man får se det positivt,jag har kort cykel=)
    En kort cykel kan göra att man har svårare att bli gravid har jag hört. För då hinner inte ett befruktat hinna fästa i livmodern...
  • bojji07
    BebisVagga skrev 2011-10-22 10:46:58 följande:
    jag har 33 dagar så det känns ju iaf skönt att höra
    Ja det är bra Min cykel har alltid varit mellan 30-34 dagar och jag har haft lätt att bli gravid.
    Nu är det säkert andra orsaker som spelar in med om hur lätt man har för att bli gravid.
    Men jag har läst och min gyn sa att de bästa cyklarna är mellan 28-42 dagars då ägget har störst
    chans att fästa bra.
  • bojji07
    Envira skrev 2011-10-22 11:09:21 följande:
    såhär ser mitt test ut idag! Ser väääldigt blankt ut och min mens lyser med sin frånvaro fortfarande. Börjar bli lite irriterande nu!

När hade du bim?
    Det är så att kroppen kan reagera på att bli försenad eller tom hoppa över om det är så
    att man går och stressar, oroar sig, hoppas på att man är gravid.
    Man ska försöka, vilket är svårt...att koppla bort de tankarna.
    Hoppas på att mensen kommer igång snart så du kan räkna ner till nästa försök
  • bojji07
    Choccolat skrev 2011-10-22 17:39:26 följande:
    Jag har inte läst ikapp allt så kanske någon redan svarat... men..

Nej, en kort cykel gör INTE att man har svårare att bli gravid. En kort lutefas däremot kan göra att ett befruktat ägg inte hinner fästa. En kvinna som har menscykel å 20 dagar och en annan som har en menscykel på 35 dagar kan fortfarande ha en lutefas på 14 dagar exempelvis och har då samma chanser.
    Möjligt att det är så men så fick jag det inte förklarat av de två gyn läkare som jag fått infon av. men men...
  • bojji07
    Mymemlan skrev 2011-10-23 08:47:34 följande:
    Idag tog jag test, bim - 4, trodde inte det skulle visa nått. Vårat fjärde försök, och fram kom ett svagt streck, men det kom nästan på en gång! Tog bilder, och råkade på nå vis radera dom då jag tog in dom i datorn, så jag fick ta nya bilder och då blev det ett bra tag efter tiden gått ut så det hade bleknat lite.

Oredigerat.

Redigerat lite.

Grattis!!! Så där har mina testlagrets tester sett utt några dagar innan BIM då jag plussat
  • bojji07
    Soffiie skrev 2011-10-23 08:31:40 följande:
    är det nån som ser något? jag tycker jag ser ett svagt streck =)

Ser inget
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester