• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2012-07-26 06:11:56 följande:
    Lilaemma: du är så korrekt och saklig! ;)
    Ja, jag märker det också ;) Har nog lite asperger i alla fall.. ;)
  • lilaemma
    piglettjejen skrev 2012-07-26 11:24:18 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara höra...

Om jag fick en yttepytte brun fläck på papperet igår på BIM-5 tror ni det är kört då? Alltså att mensen är på g?
    Nej. Det kan vara nidationsblödning: när ägget fäster. Eller så kan det vara en blödning som är vanlig i början på graviditet. Eller så är det mensen som är på väg. Bara att avvakta och se.
  • lilaemma
    TigerEmmlis skrev 2012-07-26 10:02:50 följande:
    Plussade i förrgår bim -4 ganska svagt. Igår var det betydligt starkare, inga tvivel att det var ett + men idag var +:et svagare igen!!! Dock tydligare än i förrgår....!!! Någon som kan tänkas veta vad det kan bero på..???
    Antingen var kisset mindre koncentrerat eller så kan det vara en kemisk graviditet (tidigt mf) tyvärr är det inget annat man kan göra än att vänta och se.
  • lilaemma
    Trixxy skrev 2012-07-27 08:43:36 följande:
    Ett test SKA inte visa positivt efter tiden om det inte är positivt
    Nej, men de KAN göra det. Det är inte nått fel på ett sånt test. Efter tiden kan alla test visa falska plus. Det är därför det finns en "maxgräns". Tyvärr.
  • lilaemma
    Trixxy skrev 2012-07-27 09:00:25 följande:
    Ok typiskt
    Har aldrig fått så på ett test innan.och jag har ändå testat i 8 månader nu och förbrukat ett antal test....jaja så är det
    Nej, alla test blir inte så, men det händer. Därför är det en maxtidsgräns. Det kan ju fortfarande vara så att det är för att det var ett sträck där inom tiden som syntes bättre efteråt, men eftersom man inte kan veta så är det ju tyvärr bara att avvakta och se...
  • lilaemma
    cwittra skrev 2012-07-27 11:46:49 följande:
    Mitt första plus kom efter tiden, och det var inget falskt plus, så visst händer det, var likadant i våras då jag plussade.
    Så klart det inte var ett falskt plus: Det räknas inte som ett plus om det kommer efter tiden. Det var alltså inget plus alls. Däremot så var det så att du var gravid och det inte syntes på gravtestet inom tiden. För att det var för tidigt. Senare fick du ett plus...

Ett plus efter tiden räknas aldrig som ett positivt test, men det händer att det faktisk har att göra med att man har hormoner, men i så små mängder att det inte syns innan testet torkar. Men eftersom det också kan vara bara att testet blir sånt när det torkar även utan hormoner så måste man ju alltid ta ett test senare för att få klarhet. Man kan aldrig räkna ett efter tiden plus som ett plus, bara hoppas mer än annars ;)
    Trixxy skrev 2012-07-27 12:18:51 följande:
    Testade med digitalt och det var negativt så det var inget riktigt plus gör mig
    Men till er andra: de har gjort om cb så nu kan ni nog köpa de testen igen
    Digitalt känns onödigt att ta innan man fått ett någolunda tydligt resultat inom tiden (fast jag har gjort samma sak själv...) Synd att du fick ej gravid, men vänta några dagar så kanske du får ett riktigt +.
  • lilaemma
    Lizz89 skrev 2012-07-27 15:25:35 följande:
    Fattar inget. Hållt mig i 3 timmar och får svagt streck på rfsu??. I morse va de helt blankt ifrån billiga tester??? 
    Svagt sträck inom tiden? Bild?
  • lilaemma
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-27 20:06:29 följande:
    Behöver lite hjälp från er kunniga (även om jag är ganska kunnig själv, hehe)... Glad

Jag och gubben försöker INTE bli gravida, men i måndags och tisdags tog jag totalt 3st graviditetstester av 2st olika sorter och alla fick ett svagt svagt teststreck (strecken syns även på foto och de är hela, rosa-aktiga och lika breda som kontrollstrecket). Det var 2st stickor och en stav. Men idag när jag tog 2st tester verkar de inte visa något, eller iaf inte mycket alls isåfall... Förvånad

Någon som vet varför? Om jag inte skulle vara gravid så borde jag väl inte få så många som 3st spökstreck... Jag har sista dagarna haft GRYMT ÖMMA bröst och mensvärk till och från en tid.

Jag vet inte när mensen ska komma då jag oftast går mellan 5,5 och 7 veckor. Jag har gått 6v och 1 dag sedan förra mensen...

Jag tycker ju att om jag skulle vara gravid och ha mf på gång så borde jag ju börja blöda.

Om någon klok människa vet så får ni mer gärna berätta vad som kanske sker! Drömmer

Jag tänkte för övrigt testa igen om några dagar och se ifall det blir utslag då eller om det blir blankt igen!
    För att vara glädjedödare: Testen kan bli helt negativa ett bra tag innan blödningen kommer lika gärna som att man kan blöda först och fortsätta ha en stegring ett tag till innan det vänder...

Hoppas dock att det inte är så för dig.
  • lilaemma
    Aint Your Fairytale skrev 2012-07-27 21:29:41 följande:
    Okej, jo att man kan vara gravid, få MF och sedan få positiva tester ett tag efter vet jag. Men det är ju skumt att först få positiva tester och sedan negativa tester innan MF. Förvånad
    Nej, inte om det är tidigt MF, då är det helt normalt att det är så. Eftersom hormonnivåerna redan är så låga.
    telgebo skrev 2012-07-27 21:08:37 följande:
    Nu förstår jag inte vad du menar. Är dom negativa och sen blödning så var man ju inte gravid och positiva test och blödning är ju missfall eller MA.
    Om man först får positivt test, sedan negativt test så kan det dröja ett tag innan blödningen kommer. Det var ett svar på en fråga om just det: Om det kunde vara ett tidigt mf, trots att man inte fått en blödning.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester