cwittra skrev 2012-07-27 11:46:49 följande:
Mitt första plus kom efter tiden, och det var inget falskt plus, så visst händer det, var likadant i våras då jag plussade.
Så klart det inte var ett falskt plus: Det räknas inte som ett plus om det kommer efter tiden. Det var alltså inget plus alls. Däremot så var det så att du var gravid och det inte syntes på gravtestet inom tiden. För att det var för tidigt. Senare fick du ett plus...
Ett plus efter tiden räknas aldrig som ett positivt test, men det händer att det faktisk har att göra med att man har hormoner, men i så små mängder att det inte syns innan testet torkar. Men eftersom det också kan vara bara att testet blir sånt när det torkar även utan hormoner så måste man ju alltid ta ett test senare för att få klarhet. Man kan aldrig räkna ett efter tiden plus som ett plus, bara hoppas mer än annars ;)
Trixxy skrev 2012-07-27 12:18:51 följande:
Testade med digitalt och det var negativt så det var inget riktigt plus gör mig
Men till er andra: de har gjort om cb så nu kan ni nog köpa de testen igen
Digitalt känns onödigt att ta innan man fått ett någolunda tydligt resultat inom tiden (fast jag har gjort samma sak själv...) Synd att du fick ej gravid, men vänta några dagar så kanske du får ett riktigt +.