Knasten83 skrev 2012-12-08 19:33:59 följande:
Slemmis: testade med morgonurin idag och det va neg så nu kan jag börja leta streck igen ;)
Förlossningen? Allt bra?
Semlan: ojdå, hoppas jag slippe vänta 11 dar!!! :)
jaa.. jag har ju haft problem med högt blodtryck och min bm har varit orolig så hon ville att om huvudvärken blev värre skulle jag ringa in till förlossningen i helgen och det gjorde jag.. så nu är jag o bebis kollade in i minsta detalj och fått höra att risken att jag nu utvecklar havandeskapsförgiftning är näst intill noll. Bebis väger straxt över 2700 vilket är nästan samma som min son vägde när han föddes (i vecka 39+6... tösen är i v 35+3 i dag så det ser bra ut) Nu ska jag bara ta det lugnt och bli frisk från min förkylning för hon verkar bli stressad av den så jag fick lite bassning att jag inte knaprar alvedon, jag är lite emot värktabletter men efter 2 ctg-kurvor där en ena togs efter alvedon så märkte vi tydligt att hon blev lugnare i magen när alvedonen gjorde verkan.
Jag mår därför jättebra, fått ett besök på förlossningen och träffat flera personal där och känner mig verkligen jättetrygg inför förlossningen, jag har ju varit lite orolig men allt känns bra nu.
SÅÅÅÅ nu väntar vi nya tester från dig med streck på dårå