Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Och har nån tips på hur man får bättre skärpa på bilder man tar med iphone? Syns bättre om man får en bättre bild. Kortet är taget inom tiden!
MIMMI...vad ser jag? Supergrattis!
www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Mat-vid-graviditet/Kan-jag-dricka-kaffe-under-graviditeten/
Kaffe och svart te innehåller koffein, som i höga doser kan öka risken för missfall. När man är gravid bör man därför inte få i sig mer än 300 milligram koffein per dag. Det motsvarar antingen tre koppar kaffe, 1,5 deciliter per kopp, eller sex koppar svart te, 2 deciliter per kopp. Även coladrycker och energidrycker kan innehålla koffein.
Där har ni lite från livsmedelsverket... hade en jättebra lista men den hittar jag inte men det var i stort sett samma siffror
här är en bra lista
se.babycenter.com/a3955/koffein-under-graviditeten---vad-%C3%A4r-s%C3%A4kert
och liten giraff... som Leonie säger... fröet ligger väl skyddat och har det gott och bara fokuserar på att växa nu, men nog minns jag hur man liksom förväntade sig att NUUU kommer mensen... och jag som hade blödningar så pass länge hade liksom svårt att verkligen acceptera att jag var gravid.. det har nog egentligen tagit fram tills nu 35 fulla veckor.. och ÄNDÅ så ligger jag på kvällarna och liksom inte riktigt fattar att om några veckor har jag en dotter. Det är mycket mer overkligt för mig denna gången än det var sist (för 8 år sedan) helt sjukt.....men fantastiskt.